feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

HUDUD TANYA ITU HUD HUD ( NIK AZIZ)

Pelaksanaan hudud ambil masa - Nik Aziz

KOTA BHARU 3 Sept. - Hukum hudud yang diperjuangkan Pas sudah tentu mengambil masa untuk dilaksanakan disebabkan ada penentangan daripada pihak tertentu.( siapa yang menentang. Aku tau mesti hangpa kata UMNO. DAP dan PKR yang lawan hudud hangpa tak kata. Ni namanya dakwah tong tahi dalam PAS )

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bagaimanapun menyifatkan penentangan tersebut perkara lumrah yang mesti dihadapi Pas apabila hendak melaksanakan undang-undang Islam itu.( perkara lumrah ? kalau dah tahu lumrah , kenapa tiada action plan untuk atasi perkara yang tahu akan pasti berlaku. buat ajerlah. jangan dok politik kuat sangat)

"Biasalah perkara baru apabila orang dengar akan ditentang.( perkara baru kata kau nik aziz. bukan ker hudud ni dah lama pas bawa. bukan baru. kalau baru , maksudnya semalam atau baru setahun pas perjuangkan. cakap ajerlah bacul dna takut dan nak cover bohong rakyat. Seperti juga parti Islam 50 tahun dahulu orang tentang.( sekarang pun orang tentang sebab kau parti politik yang rosakan Islam) Ada pihak kata politik suku agama suku, sekarang parti Islam pula yang jadi kerajaan.

"Begitu juga kewangan Islam, dahulu orang kata mana boleh berniaga tanpa riba, zaman sekarang kewangan Islam, bank Islam jadi rebutan, orang Barat pun pakai.( sapa yang buat? bukan UMNO yang buat ke bank Islam. PAS buat apa di kelantan?Ngaku pun kau kejayaan UMNO)

"Jadi, hudud ini biarlah kita sebut-sebut dahulu, lama-kelamaan nanti tentu orang menentang akan tertanya-tanya juga tentang kelebihan hudud yang kita cita-citakan ini," katanya ketika menyampaikan kuliah mingguan di sini, hari ini. ( bagi sebut sebut dulu sampai bila ? sampai dah haus pungkok DAP hangpa jilat? takut cakap je takut. nak kuasa juala agama.)

Semalam, Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah menyatakan hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya Pas dan pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 dan memerintah negara. ( lebih kurang macam guan eng jugalah ammar ni )

Beliau berkata, Pas dan parti-parti dalam pakatan pembangkang pada peringkat ini bersetuju tidak membincangkan soal pelaksanaan hukum hudud yang menjadi agenda perjuangan parti itu selama ini.( langsung tak bincangkan.........siannya pas takut pada kafir. mana ada sirah nabi saw , nabi saw tunduk pada cakap kafir kecuali dalam kes hudaibiah jer. itu pun ada strategi nabi saw sendiri)


"UMNO tidak ada sebarang hujah untuk hidup. Apabila gerakan Islam ada bersama, gerakan lain jadi malap. Untuk menaikkan diri dia (UMNO) maka terpaksa buat macam-macam perkara, dengan duitlah dengan ugutlah.

"Tetapi gerakan Islam tidak payah ugut, tidak payah duit ( aikkk yang husam bagi rm 4 juta pada kickdifella tu apa? husam senyap sampai sekarang.bukan duit ker tu? rm 4juta tu tahi orang PAS ker?), tidak payah memperalat apa-apa kerana ia mempunyai hujah yang cukup," katanya.

DAP ITU PAS, PAS ITU DAP