feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

AZAM DAN TEKAD MYSRIMUARA 2010


Bermohon agar Allah SWT berikan petunjuk dalam meneruskan perjuangan ini tanpa ada perasaan untuk berpatah semula ke belakang. bagi mysrimuara, semua yang berlaku dan dilakukan oleh PR adalah lumrah rasmi mereka yang bersifat pembangkang. anjing kalau makan tahi, maka akan terus makan tahi. begitu jugalah PR dah selalu buat ceramah umum, maka dah jadi kerajaan pun buat ceramah umum dan tak tahu buat kerja pembangunan negeri. yang mereka tahu nak baham harta negeri. atas nama tender terbuka, semuanya diberikan kepada kaum kerabat di dalam DAP, PAS dan PKR. Strategi ini adalah kaedah lama dan lapuk. namanya suci iaitu tender terbuka, tapi lahiriah jijik samalah jijik dengan guan eng.
My srimuara berharap agar perjuangan menentang kemungkaran guan eng dan sekutunya dapat diteruskan. setakat ini, mysrimuara tetap dengan cara dan pendedahan tersendiri . syukur sangat dah banyak blog pro kerajaan atas nama blogger pembela negara. di penang sahaja dah ramai bloggers. semua isu yang disajikan best2 belaka. mysrimuara bekerja untuk kerajaan. not a full time blogger.jadi kadang-kadang memang tak sempat nak update isu. sekarang di penang my srimuara dapat tahu dah banyak ngos yang mahu gerakkan kebangkitan pribumi. Mislanya PERKASA, Sekretariat Perhimpunan Melayu Penang , Kelab Warisan Malaysia ( KERIS) dan pelbagai pertubuhan lagi. Mysrimuara berharap, semua ngos melayu yang sedar erti perjuangan dan rahmat Illahi teruskan perjuangan menentang kufar guan eng.
2010 tak lama lagi. apa nak dibuat ya?situasi 2009 harap tidak berlaku lagi dalam 2010. banyak yang dipapar dan terpapar. terima kasih kepada semua pembaca, pengkritik dan juga penghina.suka sangat bila ada orang dok maki penulisan dan pendedahan mysrimuara. yang seronok tu, yang maki tu orang pas yang bertakbir, orang dap dan orang PKR. gmail mysrimuara pun banyak yang terkandung ayat makian dari pembangkang. biasanya perkatakaan seperti pukimak hang la mysrimuara, butuh pak hang, haramjadah, celaka, sial dan yang sewaktu dengannya menjadi intipati komen dari mereka yang datang dari pas , pkr dan dap. inilah didikan yang mereka tahu. ada juga pembaca yang menyokong. terima kasih untuk semua.ada yang kata mengapa mysrimuara tak buat ruangan comment. jawapannya memang tak akan buat...jangan marah.....nak komen tulis dalam email ok...:)
dalam membawa arah tuju mysrimuara yang diwujudkan 2 hari selepas penang jatuh ketangan DAP, blogger di bantu oleh 2 orang sahabat yang sekarang mereka ini dah terlalu sibuk. blogger doakan mereka berjaya. merekalah tulang belakang grafik mysrimuara dulu.hasil usaha mereka, Allah membantu mereka dalam bidang kerjaya. sekarang mysrimuara perlu meneruskan agenda perjuangan tanpa ada perasaan letih dan jelik terhadap sesuatu. banyak yang nak didedahkan. tapi memang kadang-kadang tu tak sempat langsung nak cari masa sebab blog ini pun adalah penulisan dalam bentuk pendedahan dan pandangan. mysrimuara ada kerja hakiki yang diamanahkan oleh kerajaan. mysrimuara seronok tengok blogger anak penang dah bangkit.mysrimuara doakan.
Sepanjang 2009 ada yang bertanya blogger kenapa mysrimuara letak nama S.oh!!! S tu ....panjang citernya. tapi semua dah berlalu. just letakkan sebagai lambang penghormatan.tiada apa yang menarik pun. siapakah S?biarkan berlalu dalam keadaan yang profesional.ada hikmah disebalik kejadian.yang penting 2 sahabat blogger dah nak berjaya.blogger syukur sangat.
Mysrimuara akan terus melalui detik dan liku perjuangan 2010.sebagai blogger kecil tidak setanding dengan blogger ternama , tapi seronok untuk menulis dan meluahkan idea. Kesimpulannya, merenung semula hijrah 2010 ini yang boleh mysrimuara gambarkan :
1.Falsafah hijrah dijelaskan oleh Rasulullah s.a.w ketika baginda menegur kata-kata Saidina Umar kepada Bilal 'Wahai anak hitam'. Baginda berkata kepada Umar 'Sesungguhnya pada diri engkau ada ciri jahiliyah'.
2.Tatkala melihat Saidina Abu Bakar r.a berada di dalam keadaan ketakutan dan kerisauan iaitu bimbangkan baginda berjaya dikesan atau diapa-apakan oleh kaum musyrikin Mekah, baginda pun berkata 'Janganlah engkau berasa risau dan sedih, sesungguhnya Allah ada bersama-sama kita'.
3.Baginda telah berkata kepada para sahabat: 'Sesungguhnya perumpamaan kehidupan dunia adalah seperti kita singgah di bawah pohon ini. Kita hanya singgah buat sementara waktu dan akan meneruskan perjalanan selepas beberapa ketika'. Dalam sabdanya yang lain, baginda telah menjelaskan kepada para sahabat bahawa 'Dunia adalah ladang tempat bercucuk tanam untuk alam akhirat'.
YA ALLAH, BERIKANLAH DAKU PETUNJUK DAN KEKUATAN AGAR BLOG INI TERUS MEMBAWA KEBENARAN WALAUPUN IANYA MENDAPAT TENTANGAN DAN KEKASARAN DALAM KEHIDUPAN. BERKATILAH SELURUH BARISAN PEJUANG -PEJUANG YANG MENENTANG KUFAR DAP.AMIN YA RABBAL A'LAMIN.