feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

BAHAGIAN 1-BTN DIHARAMKAN :PKR HARAMJADAH ATAU ANWAR YANG BETUL BETUL HARAM

menelusuri erti korban nabi ismail terhadap kewajipan yang difirmankan Allah ke atas nabi ibrahim a.s. taktala itu , tanpa ada sebarang perasaan syakwasangka terhadap Allah, nabi ibrahim a.s terus memaklumkan kepada nabi ismail bahawa Allah swt mengarahkan baginda menyembelih nabi ismail a.s. mendengar berita itu, nabi ismail terus dengan redha menyuruh bpanya menjalankan tugas yang diamanahkan kepadanya.begitulah bibit ayat yang blogger dengar sejak dari bangku sekolah rendah lagi.
dalam perjalanan blogger ke butterworth( 2 hari sebelum hari raya), blogger menerima satu msg yang mudah iaitu kerjaan selangor berdasarkan keputusan menyuarat exconya memutuskan semua program latihan BTN diharamkan di semua agensi anak negeri dan institusi pendidikan di bawah negeri selangor.sebelum ini iskadar mad akin ( kepala lembu) telah mengeluarkan kenyataan untuk mengharamkan btn.Wah!! hebat betul btn dan penakut betul PKR terhadap BTN. dalam hati blogger mudah sahaja yang mengharamkan ini ialah barisan berprinsipkan mewujudkan anak haram di malaysia. anwar dan pkr memang nak sangat dan suka dengan istilah haram.analoginya mudah sahaja, kalau tanya orang kg ceruk tok kun, macam2 cerita boleh dengar pasal keluarga anwar. semuanya berkaitan haram. tak pernah lagi blogger dengar keluarga anwar ni datang dari keturunan ulamak sebagaimana segelintir kepimpinan keluarga dalam pas dan umno. jadi, memang susur galur istilah haram menadi darah daging anwar.
kerja anwar pertama selepas dilantik sebagai penasihat ekonomi RM1 negeri selangor, ialah menasihatkan siasah negeri selangor. apakejadahnya mengharamkan BTN.....perkara paling lawak dalam dunia takut kepada agensi kerajaan. BTN dan IKD mana yang haram. 3 huruf juga. BTN menganjurkan program bercorak perpaduan dan keislaman. IKD menganjurkan program cauvanis dan berusaha ke arah memurtadkan umat islam, Bagi IKD, islam itu perlu libberal. Bagi BTN, islam itu tetap Islam.
BTN di zaman anwar dan BTN di zaman pak lah cukup berbeza. pertukaran kuasa dari dato shahar sidek yang pernah membinatangkan tun m selaku ketua pengarah btn kepada Tan Sri nordin ( musuh ketat anwar sejak zaman gerakan mahasiswa lagi) adalah titik permulaan BTN di sucikan semula dari dosa anwar. Pak Din seorang yang agak selamber rock tapi berprinsip dan bijak dalam urusan aqli manusia membangunkan semula BTN mengikut acuan asalnya.Inilah perkara yang nawar amat takut apabila , tahi yang ditinggalkan olehnya dalan BTN telah disucikan oleh Pak Din , encik dzaki dan pak gul hamid. Bermulalah episod baru yang anwar namapk BTN lebih memberi ancaman daripada umno. soldadu pemikir rmai datang dari BTN untuk berperang dengan anwar.
Apabila soldadu haramjadah dalam PKR dan diketuai oleh halimah badigul mengaramkan BTN, maka segelintir anak juak hassan ali mula tersentak. hassan ali walaupun sebaris dengan exco yang lain, tapi beliau sendiri tahu kerja BTN. beliau ialah bekas TKP BTN yang hampir membalun sebahagian besar peruntukan BTN di zaman anwar untuk konsultannya.Blogger tak berniat hendak menyerang hassan ali dalam penulisan ini.
bermula era 1996 sehingga sekarang, BTN telah berubah banyak dan pegawainya pun terdiri daripada pegawai-pegawai muda yang terlibat dengan gerakan mahasiswa. tapi ramai di antara mereka telah meninggalkan bidang kepegawaian dalam btn.namun begitu, pkr amat merasai desakan BTN dalam pendedahan isu dan menyerang PR berdasarkan fakta. halimah ali ini pun, kalau ajak berforum dah tentu tergagap. halimah , seorang muslimt pas yang datang dari kumpulan erdogan dan merupakan musuh dalam selimut bagi hassan ali.semua perancangan hassan ali banyak terlepas keluar oleh halimah. baiah perjuangan halimah dibeli oleh anwar. tidakan halimah sendiri , dilaporkan tidak disenangi oleh segelintir kepimpinan pas. walaupun memegang jawatan exco berkaitan pendidikan, namun setiap keputusan yang dibuat tidak secerdik mana. halimah seorang muslimat yang menyokong kewujudan anak haram di selangor dan perbuatan maksiat terbuka oleh elizebeth wong.
.......MENYUSULI SELEPAS INI SEDIKTI TENTANG TRIBULASI TARBIYYAH HALIMAH ALI