feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

PENANTI : KEHADIRANNYA MEMBUKTIKAN ANWAR BUANG GOLONGAN TIDAK BERPELAJARAN

agenda apa yang mansor nak teruskan? agenda TEKUN? nasionalisme mansor akan mengorbankan kaum cina dan india seterusnya mansor akan berjaya memperkudakan guan eng.jika tidak, mansor akan dikenali diseluruh dunia sebagai seorang dr (phd) yang boleh dijadikan kuda tunggangan dan anjing belaan dap.
anwar terpaksa temankan mansor dikala dia sedang menyampaikan pidatonya.mansor anak yan yang tiada ketokohan.
Pakatan Rakyat melancarkan jaringan program dan projek berteraskan rakyat melalui Piagam Calon Parti Keadilan Rakyat hari ini di Penanti, Pulau Pinang. Piagam tersebut diumumkan oleh Pengarah Pilihan Raya PKR, Saifuddin Nasution Ismail di Yayasan Aman, Penanti. Piagam yang memuatkan 10 perkara teras dirumus bersandarkan kepada pengalaman luas calon PKR, Dr Mansor Othman dengan menumpukan kepada isu kemiskinan dan pemberdayaan usahawan. Tidak ketinggalan ciri utama lain piagam ini termasuk program kebajikan ibu tunggal dan anak yatim dan pembinaan bazar untuk mengalakkan percambahan peniaga kecil serta pelancong. "Piagam ini mendahulukan program kebajikan rakyat terutama kelompok ibu tunggal, anak yatim, orang kurang upaya dan warga emas supaya keperluan dan kebajikan mereka terjaga. "Ia juga mengandungi program mengadakan pusat khidmat rakyat dalam tempoh 48 jam selepas diumumkan sebagai wakil rakyat DUN Penanti.
ulasan : inilah bukti guan eng tak dapat selesaikan masalah di atas selama hampir setahun lebih memerintah. terpaksa import mansor masuk nak selesaikan masalah di atas.kenapa guan eng bodoh sangat tak selesaikan masalah kemiskinan?memperdayakan golongan usahawan? nak termuntah dengar.baru peniaga bumiputra buka gerai tepi jalan, dah kena roboh. peniaga cina ok pulak.lepas ni tiada lagi ibu tunggal, anak yatim dan oku yang melarat.aku nak tengok. apa mansor nak buat. nak bantu anak yatim dengan apa.lepas ni anak yatim kena isi borang macam-macam. bila banyak sangat isi borang, anak yatim jadi menyampah dan depa tak mohon.ini semua akal pkr nak rosakkan bangsa.nak tubuh pusat khidmat rakyat ?ha! ha!apakah fairus tak tubuhkan? selama ni fairus tak tubuhkan pusat khidmat rakyat? baru aku tahu.....ini lah pembohongnya pkr.
Pusat ini akan berfungsi sebagai "one stop centre" yang membolehkan rakyat tanpa mengira kaum mendapatkan perkhidmatan daripada wakil rakyat dan talian hotline serta e-mel aduan untuk membolehkan rakyat berurusan terus 24 jam sehari dengan wakil rakyat," kata Dr Mansor.
one stop centre. lawak bodoh mansor. rakyat minta bantuan apa yang kau boleh lulus 24 jam.pirahhh mabuk todi.nak pinjam personal loan boleh?sekadar nak buat aduan, rakyat boleh adu pada jabatan yang berkenaan. blogger cabar rakyat permatang pauh buat semua aduan pasal rumah tangga.mansor mana ada masa. dia nak jadi tkm.alasan mansor nanti mudah sahaja, saya bertugas sebagai tkm, sibuk sikit.inilah dasar pkr nak bohong rakyat.rumah mansor di mana? dia nak ulang alik ke penanti? minta maaf la....orang penanti kena bohong lagi.
Beliau turut memberi penekanan kepada kerjasama erat masyarakat dan badan-badan bukan kerajaan bagi memajukan Penanti. Bagi menjayakan hasrat ini, jaringan dengan kumpulan sivil dan institusi pendidikan dieratkan supaya pengalaman dan kepakaran mereka dapat dimanfaatkan dalam DUN ini. Beliau, yang juga bekas profesor madya di Universiti Sains Malaysia meletakkan pendidikan sebagai teras utama membasmi kemiskinan dan meningkatkan kualiti kehidupan di Penanti. "Program tuisyen dan bimbingan percuma kepada anak-anak cemerlang terutama dari kalangan keluarga berpendapatan rendah akan diadakan," kata Dr Mansor ( umno pun dah buat melalui tuisyen perda dan puz). Pembangunan prasarana mesra rakyat juga menjadi keutamaan calon PKR ini. Beliau mahu kemudahan prasarana termasuk pengindahan kawasan pasar dan rekreasi digiatkan, selain membina dewan komuniti sebagai nadi aktiviti masyarakat seluruh Penanti. ( ada ke kerajaan negeri duit. nak minta pada siapa?fairus minta pun tak dapat...)bohong lagi