feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

DI DALAM BIBLE TIADA ISTILAH ALLAH KENAPA DI DALAM AKHBAR HERALD PERLUA ADA?

Di dalam Bible tiada sepatah pun perkataan 'Allah' digunakan untuk menerangkan nama tuhannya melainkan perkataan God, son of God dsb. "We believe in one God, the Father all-Sovereign, maker of all things, both visible and invisible; And in one Lord Jesus Christ, the Son of God, begotten of the Father, an only begotten..." sedangkan Surah Ikhlas dalam Al-Quran menjelaskan bahawa Tuhan ialah Allah yang Maha Esa, yang tidak beranak atau diperanakkan. "He is Allah, the One and Only! Allah, the Eternal, Absolute; He begetteth not nor is He begotten. And there is none like unto Him".
Sekiranya didalam Bible sendiri tiada penjelasan bahawa nama tuhan mereka ialah Allah, tidak pernah digunakan perkataan 'Allah' sepanjang berpuluh kurun sebelum ini, mengapa diNusantara pada kurun dua puluhan ini mereka mahu menggunakan perkataan Allah sebagai Tuhan sedangkan Allah menerangkan sifatnya Esa tidak beranak jauh dari sifat tuhan yang dipercayai Kristian?... Mereka mempunyai motif berdakwah dikalangan umat Islam yang lemah imannya dan mengkafirkan mereka. DiMalaysia kata Dato' Harussani 250,000 orang telah murtad, maka pejuang-pejuang Islam perlu bangkit dalam hal ini.
kita semua dah tahu, nahawa niat ini adalah kerana kristian mahu murtadkan umat Islam. Ini janji anwar kepada latiffa koyya, irene fernandez, xavier dll.