feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

KEPELBAGAIAN BAHASA PADA TANDA JALAN DI PULAU PINANG BUKTI GUAN ENG MENGHINA MELAYU

MANA DIA TULISAN JAWI DAN BAHASA ARAB.INI TULISAN TAMIL.BODOH PUNYA GUAN ENG.
INI TULISAN CINA.BODOH PUNYA GUAN ENG.MANA BAHASA ARAB DAN TULISAN JAWI.PELAK DAN DAJJAL PUNYA GUAN ENG.

BANGGA SI PELAK KM PULAU PINANG.JUAL MELAYU ATAS NAMA UMAR ABDUL AZIZ.ORANG MELAYU PAS DAN PKR PERCAYA APA YANG KAFIR NI CAKAP.GUAN ENG TAHU MELAYU BERPECAH.TAHNIAH LA MELAYU PULAU PINANG.

Pulau Pinang teruskan rancangan walaupun dikritik

PAPAN tanda sebatang jalan di Georgetown yang turut menggunakan bahasa Cina. - Bernama
PULAU PINANG 21 Nov. – Kerajaan Pulau Pinang akan meneruskan cadangan untuk menamakan jalan pada papan tanda dalam satu bahasa lain di samping bahasa Melayu bagi mempromosikan Georgetown sebagai Tapak Warisan Dunia. Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, nama jalan itu akan ditulis sama ada dalam bahasa Inggeris, Tamil, Cina, Arab dan jawi sementara dalam bahasa Melayu tetap dikekalkan sebagai menghormati ia sebagai bahasa kebangsaan. ( MANA ADA TULISAN DALAM BAHASA ARAB.BOHONG!!!!!!!!!)
“Kita mahu meningkatkan industri pelancongan Pulau Pinang dan ini sebahagian daripada usaha untuk menarik lebih ramai pelancong melawat Georgetown setelah UNESCO mengiktirafnya sebagai Tapak Warisan Dunia,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan penamaan jalan pada papan tanda di Lebuh Acheh di sini hari ini. Beliau berkata, nama jalan pada papan tanda dalam pelbagai bahasa boleh membantu ramai pelancong mengetahui bahawa Georgetown adalah sebuah bandar raya yang mempunyai penduduk berbagai-bagai bangsa, kebudayaan dan agama.
ULASAN : ALASAN MENGHALALKAN CARA.ITULAH CARA GUAN ENG MEMBOHONGI MELAYU PULAU PINANG.