feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

PAS BOLEH DIMANSUHKAN. SEKEJAP JER LAGI.


FASAL 78. Cara Memansuhkan PAS

(1) PAS ini tidaklah boleh mansuh atau bubar melainkan dengan persetujuan tidak kurang daripada tiga perlima daripada jumlah bilangan ahli-ahli PAS yang telah menyatakan persetujuan mereka dengan bersendiri ke dalam Muktamar yang diadakan kerana maksud tersebut, atau dengan persetujuan sebulat suara dari perwakilan yang mewakili tiga perlima daripad ahli-ahli PAS Kawasan di dalam Muktamar PAS kerana maksud tersebut. ( perwakilan sahaja boleh buat keputusan.)

(2) Jika persetujuan bagi memansuh dan membubarkan PAS ini dipersetujukan, maka segala hutang-hutang PAS hendaklah dijelaskan dan segala wang waki harta-harta dan apa jua yang berkait dengannya terserahlah kepada keputusan Muktamar itu.

(3) Kenyataan berkenaan dengan memansuh dan membubarkan PAS ini hendaklah disampaikan kepada Pendaftar Pertubuhan di dalam tempoh empat belas hari dari tarikh diambil keputusan itu.
apabila Allah yang menciptakan, maka ia juga berkuasa untuk mematikan. apabila Allah mentakdirkan PAS itu wujud sebagai parti politik, maka dengan kuasa Allah jugalah PAS boleh dimansuhkan. Allah berikan pas kuasa sedikit di Perak. lalu PAS kata Allah menyebelahi kita. Tapi, apabila kalah 9 bulan selepasnya, PAS menyalahkan kerajaan zalim dan apakah mereka tak percaya Allah telah menarik kuasa mereka. Justeru, PAS boleh dimansuhkan. jika mansuh,ahli PAS totok boleh tubuh parti baru atau join dgn pkr atau dap untuk melawan BN.PRM kan dah berkubur bila bergabung dgn PKN. Hasilnya ialah PKR