feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

SKETSA KOPIAH PUTIH DAN DAP

berkopiah putih sering dikaitkan dengan pas sebab allahyarham fadhil nor sering berkopiah putih. fadhil nor jaran sangat aku tengok pakai serban.ia berbeza dengan haji hadi. fadhil nor ada prinsip berkawan dan berjuang. berbeza dengan hj hadi yang suka menagguk di air yang keruh.kopiah putih dan songkok hitam sering bertelagah. kenapa? tapi sekarang ramai juga orang umno pakai kopiah putih dan terdapat juga orang pas yang tak tinggal songkok hitam. hampir sama dikepala tetapi perjuangan berbeza. apa sebenarnya yang umno dan pas nak? hudud keduanya nak tapi saling menyalah antara satu sama lain.betul pas nak hudud? baru-baru ni aku jumpa sahabat dalam perjuangan dahulu. alasannya dah mula sama dengan alasan umno dulu. orang pas kata, " bukan kita tak mau buat hudud lagi, tapi sekarang pakatan rakyat ada yang masih lagi tak faham, negara ini majmuk. aikkkk!!!!!terkejut aku....kopiah putih dah sama dengan songkok hitam.dikala kopiah putih berkelahi, ramai sungguh si kafir menari gembira. mereka kata jangan risau. pas dan umno memang tidak akan bersatu. mereka berebut kuasa?sah lah sekarang. aku rasa pas dan umno elok benarlah kita bagi tanah melayu ni dekat cina sekejap. bagi depa perintah. pas pun ikut kata kafir. umno pun turut join sekali. budaya cantas mencantas ada dalam umno. dah tak boleh hilang.transformasi apa yang najib nak bawa? transformer aku percaya.kepimpinan bahagian umno masih lagi di peringkat lama / lapuk. nak serah kuasa cawangan dan bahagian memang sukar. bayangkan ada orang yang dah pegang jawatan di bahagian hampir 20 tahun lebih.dah la tu........akademiknya amat rendah.sorrylah umno. aku terpaksa juga sebut.orang umno dah sama macam pas. politik mengatasi prinsip.ok......aku blah dulu...nanti emosi banyak yang terkeluar.

Allah berfirman, maksudnya: "Sesungguhnya yang paling mulia dari kalangan kamu di sisi Allah adalah yang paling bertaqwa." (surah al-Hujurat, ayat13).

PAS KATA DAP MULIA DARI UMNO
AKU NAK TANYA , PAS BACA TAK FIRMAN DI ATAS
DAP BERTAQWA KER?
DI PENANG , PAI TADI JAM 11 PAGI / 8/8/10 GUAN ENG RASMI PENYAMPAIAN BANTUAN IHYA RAMADHAN. TYT DAH TAK DE KER ATAU SAJA NAK MATIKAN PERANAN TYT DALAM ISLAM DI PULAU PINANG?
GUAN ENG BERUCAP DAN ANWAR PUN BERUCAP. PADA BANNER YANG MEREKA IKAT, TERTULIS GUAN ENG MERASMIKAN. WAH!!!!! HEBAT PULAU PINANG KETANDUSAN PEMIMPIN ISLAM. SALLEH MAN, MANSOR DAN MALIK ITIK? PIRAHHH MABUK.....
AKU SOKONG BAGI PENANG DEKAT DA LA
LAGI SENANG
KALAU BOLEH BAGI 40 ADUN TU SEMUA KAFIR. LAGI BAGUIH.
BUKAN APA, PEMIMPIN ISLAM YANG ADA DALAM SAF LGE PUN DAH BERJIWA KAFIR.
OPSSS SORRY
AKU ULANG DAH BERJIWA KAFIR.................