feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

SYARIKAT AS SAHABAH URUS ZAKAT SDN BHD ( 302434-A)

pada tanggal 3 januari 2005, PUZ telah memiliki bangunan sendiri di Bandar Perda Pulau Pinang. Sistem pengurusan yang cekap dan jujur, menyebabkan PUZ berjaya mengumpul hasil kutipan yang boleh mencecah tahap melebih RM 35 juta.jumlah kutipan yang banyak menyebabkan guan eng mahukan sekular menjadi pengerusi zakat pulau pinang. selepas ini dapatlah wang zakat digunakan untuk skim bantuan tuisyen di sekolah-sekolah bagi murid kufar dan maybe akan disalurkan kepada sjkc dan sjkt. guan eng ingin merompak wang zakat dan peruntukan kerajaan negeri untuk islam hanya menggunakan wang zakat semata-mata tanpa melibatkan wang kerajaan negeri kelak.
inilah niat guan eng yang disokong oleh malik itik dan mansor sekular.soalnya sekarang,
PUZ telah membenarkan kufar menyampaikan bantuan kepada umat Islam di Jawi sebelum ini. Lalu umat islam terbohong dengan cara ini. mereka menyatakan " tengok....cina pun boleh bantu kita" sedang kan bantuan itu ialah hak zakat. PUZ menjalankan skim potongan gaji kakitangan awam. maka sebelum ini wang tersebut diuruskan dengan baik oleh PUZ. Kakitangan PUZ hanya berkhidmat dan kuasa pembuat keputusan ialah pengerusi PUZ itu sendiri dan bukannya YDP MAIPP. dahulu YDP MAIPP ialah pengerusi PUZ. sekarang YDP MAIPP maip hanya pegang kuasa pentadbiran ( eksekutif sahaja) . kuasa wang dipegang oleh sekular mansor.apa yang dirisaukan, berlaku penyelewengan hak penerimaan dan agihan asnaf. kita boleh lihat projek TEKUN yang datang dari idea mansor gagal dan teruk umno betulkan semula. selepas ini mansor akan merosakkan PUZ. tunggulahhhhhhhhhhhhhhh

1 jun 1994 syarikat ini yang dipertanggunjawabkan untuk menguruskan kutipan zakat di pulau pinang. syarikat ini ditubuhkan oleh mainpp. pada 1 septemer 1994, syarikat ini tekah beroperasi dengan menggunakan nama Pusat Uruz Zakat. PUZ membuka pejabat awalnya di Taman Selat Butterworth.