feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

GAMBAR MELAYU YANG DI PIJAK ATAU KALIMAH ALLAH DI DAHI SETIAP ORANG ISLAM?

bersorak rianglah sekalian kufar dap, pas dan pkr di dalam isu ini. taktala ramai yang melihat isu ini sebagai menghina melayu, tetapi blogger meliahtnya ianya menghina islam dan Rabbuljalil. penghinaan ini lebih besar dari larangan membina kubah masjid oleh penduduk di swis. tidakkah yang membezakan islam dan kufar itu ialah di dahinya tercatat kalimah Allah. mengapa Islam tidak marah dalam hal ini. walaupun pengajian pondok blogger tidaklah sehebat nik aziz dan harun din, tapi hakikat tasawuf dan feqah menjelaskan segalanya.
mengapa kufar dap ini hanya memijak gambar 2 umat islam.walaupun dia ni dari pkr dan menjadi adun lompat, namun dia juga tetap hamba Allah. Kit siang juga hamba Allah tapi mereka ini ialah golongan yang tidak mendapat hidayah Allah kerana berkawan dengan pas dan pkr. lihat sekalian alam, bersaksikan sekalian sekalian umat Allah swt, betapa mazmumah bertaburan di bawah pas dan pkr. maka soldadu kufar membawa panji masmumah bersama mereka yang bertopengkan islam.


HAYATILAH DEMI KEFAHAMAN JELAS:

Bagi sebahagian orang yang menerima baiah thoriqat, maka dalam ijazah zikir mereka diajar gaya-gaya tertentu sewaktu melaksanakan zikir tersebut dengan falsafahnya masing-masing. Ada yang mengajar agar tarikan kalimah "Laa" itu bermula dari bawah pusat, kemudian dibawa sehingga ke dahi kemudian diturunkan kalimah "ilah ke bahu kiri dan akhirnya dipalu kalimah "Allah" terus masuk ke dalam hati sanubari. Ada yang menarik kalimah "La ilaha" daripada hati sanubari sebagai isyarat mengeluarkan dan menafikan segala aghyar yang ada di dalamnya, kemudian dilontarkan ke belakang melalui bahu kanan, kemudian dikembalikan kalimah "illa" ke bahu kanan dan dipukul kalimah "Allah" ke dalam hati sanubari. Gaya-gaya ini biasanya diajar oleh syaikh yang mursyid kepada anak muridnya sewaktu menerima baiah thoriqat mereka. Bagi yang bukan ahlinya maka mereka memandang sinis perlakuan ini tanpa terlebih dahulu melihat dan mengkaji dalil dan alasan mereka berbuat sedemikian. Oleh itu, kalau nak tahu pergilah bertanya dengan mereka-mereka yang ahlinya, seperti Ustaz Jahid Haji Sidek, Prof. Dr. Harun Din dan sebagainya.
ULASAN : BAYANGKANLAH APABILA MANUSIA TIDAK FAHAM AGAMA, MAKA MEREKA BERSETUJU SAUDARA MEREKA DAN TUHAN MEREKA DI HINA.DENGAN HARUN DIN PUN ROSAK BILA JOIN PAS.