feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

UMNO PERLU BUANG MIC DALAM BN

sebuah parti yang meniti zaman kehancurannya.
petang semalam selepas mendengar pandangan beberapa kepimpinan pemuda umno seperti dato zali timbalan menteri belia, reezal ketua penerangan pemuda, ketua puteri, dan beberapa kepimpinan umno yang lain terhadap tindakan seorang perwakilan mic yang mencadangkan meletakkan kalungan selipar kepada gambar tun mahathir, saya terpanggil untuk menulis komen yang mudah difahami oleh semua pembaca.
dalam hal ini kenyataan saya agak mudah iaitu mic perlu keluar dari pakatan bn. umno tidak memerlukan mic dan mic gagal memainkan peranan menyokong calon umno di dalam beberapa pilihanraya kecil. mic bukan lagi aset dalam barisan perjuangan. silakan mic keluar dan umno tidak mengharapkan sekupang pun dari pertolongan mic. satu nilai yang paling tidak cerdik pada umno ialah menjaga hak pengkhianat. kata orang melayu lama : nampak hindu dan ular, pukul hindhu dulu baru ular". sungguh berbisa kenyataan orang melayu dahulu yang lebih bijak dari kepimpinan umno agaknya. mengapa melayu dulu memberi perumpamaan seperti ini? mungkin perumpamaan dan bidalan seperti ini akan ditentang oleh khalid kuil dan khalid babi.nilai mic sekarang seperti melukut ditepi gantang. apa lagi yang kerajaan tidak berikan.Wang Tekun diperuntukan sebanyak RM 15 juta sedangkan itu adalah hak bumiputra.wang pembangunan dan saham. semuanya diberikan. saham maika dibaham oleh samy vellu dan kuncunya hinggakan tun m dipersalahkan. kebodohan india yang bernama samy vellu diletakkan di jemala tun m.
pemuda umno malaysia ujga semakin mengerdil apabila pemimpin agung umno dikritik. paling tidak kepimpinan pemda umno keluarkan kenyataan " minta pemimpin mic mohon maaf" ...ayat macam budak tadika. inilah politik matang yang bakal menghancurkan parti umno. umno semakin goyah dan barisan kepimpinan pemuda juga tidak cekal kerana dihadiahkan habuan projek yang tidak lagi membantu umno. asal usul anugerah projek adalah untuk dinikmati secara bersama rakyat, namun ianya dijadikan habuan untuk membeli kereta mewah , perempuan cantik dan sebagainya. keadaan ini juga berlaku di dalam dewan pemuda pas dan amk bangsat itu sendiri.
apa perlu umno kata mic perlu minta maaf. umno perlu kata mic keluar dari bn. umno perlu dominan melayu sekarang . baulah kita akan jadi pejuang islam tulen.kedangkalan merencana kekuatan parti , menyebabkan parti terus lemah. mungkin penulisan blogger akan kasar sedikit sejak kebelakangan ini, namun nilai menyampah dan getiknya blogger kepada segelintir kepimpinan umno semakin bertambah. buat perhimpunan tak sampai 100 orang yang hadir. sokong raja hangat-hangat tahi ayam dan banyak lagi kebobrokan yang dilakukan oleh kepimpinan pemuda umno yang bakal menjadi pelapis dijulang zaman atau ditelan zaman.kesan kesilapan memilih pemimpin bukan berdasarkan teras bakat sedia ada akhirnya mengundang kelemahan dalam umno. bukan semua pemimpin pemuda lemah dan tidak baik, namun nak cari yang bagus dan berkualiti boleh dikira dengan jari kaki dan tangan.blogger memberi pujian kepada dato zali kerana blogger merasai dialah insan melayu pertama keluarkan kenyataan dalam hal ini. di mana khairy?
....bersambung ( ada urusan kerja )