feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

KENAPA PR TAK BAGI BIASISWA DAN PENDIDIKAN PERCUMA.PEMBOHONG!!!!BANGSAT!!!!!!

Nizar lebih utamakan Cina daripada Melayu.




Semalam pada (3 Disember, Rabu) jam 10.30pagi kerajaan Pakatan Rakyat telah memberi pinjaman kepada sejumlah 136 pelajar baru yang mendapat tempat belajar di universiti dan kolej serta politeknik tempatan peringkat ijazah dan diploma. Sejumlah RM2.3juta telah diagihkan sebagai pinjaman untuk sessi 2008/2009.Pinjaman tanpa faedah ini diberikan kepada pelajar pelajar dari semua kaum yang layak dan keluarga mereka kurang berkemampuan. Mereka menerima pinjaman sejumlah RM6000.00 bagi peringkat diploma manakala peringkat ijazah pula menerima RM7000.00.


Saya telah memberi pinjaman tersebut berupa cek kepada pelajar pelajar anak Perak berdasarkan kepada merit dan pencapaian akademik mereka.Seramai 3 orang pelajar yang mendapat pinjaman pada sessi lepas telah ditukar pinjaman mereka kepada biasiswa dan dianugerahkan sijil cemerlang oleh kerana pencapaian akademik mereka amat baik CPGA 3.75 keatas.Antara lain saya telah mengingatkan kepada para hadirin tentang ayat Surah al-An'aam :162-163 yang dibaca setiap kali kita sembahyang dan selepas takbiratul ihram. "Katakanlah wahai Mohammad, sesungguhnya solatku, per'ibadatan(nusuk) ku, hayatku dan matiku hanyasanya bagi Allah, Tuhan sekalian alam"Maka pinjaman juga merupakan amanah dan tanggungjawab yang sebagaimana diikrarkan oleh setiap pelajar terdahulu dari itu, untuk membayarnya setelah tamat tempoh belajar dan mula berkerja nanti.


Sejumlah lebih RM19 juta telah tertungguk selama 30 tahun oleh kerana kalangan pelajar yang enggan bayar semula, kebanyakanya pelajar berugama Islam ( KENAPA NIZAR TAK BAGI FREE ATAU LANGSAIKAN HUTANG MEREKA.KALAU CINA DAH TENTU AKAN DIHAPUSKAN HUTANG MEREKA MACAM GUAN ENG HAPUSKAN SAMAN BAGI PENGGERAI YANG RAMAINYA CINA) . Ironinya sebahagian besar pelajar bukan Islam, turut membayar balik pinjaman mereka. Kerajaan menggunakan beberapa kaedah bagi merangsang para pelajar yang telah berkerja untuk membayar balik.Saya turut mengingatkan pelajar yang telah berkerja dan mampu bayar balik, tetapi sengaja tak mahu bayarin makanya jika mereka meninggal, amalan mereka tergantung ( TAHU PULA BAGI NASIHAT.ORANG MUNAFIK MACAM KAU PULAK NIZAR NAK PI MANA AMALAN HANG?). Kedua mereka dirundung malang dalam kehidupan dunia akhirat kerana wang pinjaman itu adalah hak rakyat yang bolih diagih-pinjamkan semula kepada pelajar-pelajar lain yang sangat memerlukanya.Jika tidak mereka akan dibebani musibah demi musibah hingga ke anak cucu semata mata kerana sengaja enggan bayarhutang.


Apalah sangat RM6000.00 atau RM7000.00 ( TENGOK BONGKAK PUNYA NIZAR.ADA KE PATUT KATA APALAH SANGAT......) jika terpaksa berhadapan kegelisahan hidup dan ketidak tenangan dunia akhirat dek kerana hutang yang sengaja dilalaikan.Saya merayu agar mana-mana pelajar yang telah menerima pinjaman tersebut terdahulu dari ini agar melangsaikan hutang mereka secepat mungkin atau tampil kepengetahuan kerajaan negeri bagi membincangkan kaedah pembayaran. Jangan sembunyi kerana kita tak akan selamat dunia akhirat kerana ini hutang dan kita telah ikrar dan aku janji agar bayarin semula selepas dapat pekerjaan dan gaji lumayan.


Posted by Dato' Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin 0 komen




ULASAN : INILAH DIA NIZAR MUNAFIK YANG BERBOHONG.KERAJAN PUSAT MEREKA SURUH BAGI PENDIDIKAN PERCUMA.TAPI MEREKA KERAJAAN NEGERI PULA, BAGI PINJAMAN DAN BUKANNYA PENDIDIKAN PERCUMA.CAKAP MACAM ORANG GILA!!!