feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

WE LOVE SABAH

SAHABAT BAIK ANWAR IBRAHIM (PENASIHAT PKR) DI SABAH
ORANG SABAH LEBIH MENGENALI SABAH DARIPADA ANWAR.ANWAR MENEMPELAK ORANG SABAH DENGAN MENYATAKAN SABAH MUNDUR DAN TIDAK MAJU DI BAWAH BN.ANWAR SENDIRI GAGAL MEMAJUKAN PERMATANG PAUH.TIADA APA YANG BOLEH DIBANGGAKAN DI PERMATANG PAUH MELAINKAN KEJAYAAN ANWAR MEMBOHONGI RAKYAT.GEREJA BESAR DI BUKIT MERTAJAM DI BINA DI BAWAH ANWAR.PERPINDAHAN TAPAK MASJID DI TAPAK ASAL (HOTEL SUMMIT) JUGA HASIL KERJA KERAS ANWAR.KALAU TIDAK, DITENGAH-TENGAH PEKAN BUKIT MERTAJAM TERSERGAM INDAH SEBUAH MASJID DAERAH SEBERANG PERAI TENGAH.

Seperjalanan blogger ke Sabah melihat negeri tersebut memang cantik dan indah.Sabah bukan sahaj kaya dengan alam sekitar yang menarik, tetapi mempunyai aset anak-anak gadis yang ayu dan berbudi bahasa. Sempat blogger berbual dengan mereka tentang makanan tradisional mereka.Jawapan yang blogger terima seperti berikut :


1. Hinnawa dalam bahasa Kadazan dan Kinilau dalam bahasa Bajau menerangkan tentang ikan mentah yang dibubuh asam limau dan kemudiannya dimakan.Daging ikan boleh masak dengan perahan asam limau ini.

2.Makanan ambuyat dan lamban (sejenis nasi pulut ) sedap di makan dengan pelbagai jenis lauk.

3. Bahasa yang menarik hati blogger "Ordidi ginaza maksudnya besarnya dan isai ngarannu yang bermaksud siapa nama?

Blogger melihat Sabah sebuah negeri yang nyaman dan tidak perlu PKR mencampuri urusan keamanan dan kemajuan di Sabah.Ingat! Sabah bukan negeri yang mundur.Hanya orang Sabah yang kenal Sabah bah......