feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

MENJAWAB PEMBOHONGAN BLOGGER ROSLAN SMS

SEHINGGA KE HARI INI PENYIMPAN KOHILAL DI ABAIKAN PAS.JIKA MEMERINTAH, SUDAH TENTU PAS AKAN ABAIKAN RAKYAT ?

PENULIS BLOG ROSLAN SMS MERUPAKAN ORANG KUAT PAS YANG SUKA MENGKRITIK KERAJAAN TANPA BELAS KASIHAN.BERIKUT IALAH SENARAI KENYATAAN YANG ROSLAM SMS LUAHKAN DI DALAM BLOGNYA.

8 Masalah Besar” itu adalah:

Pertama: Kos sara hidup yang semakin membebankan rakyat
- soalan buat Roslan apakah kos sara hidup bersifat statik?Cuba Roslan beritahu rakyat contoh negara yang kos sara hidupnya bersifat statik sejak dari dahulu. Kos hidup di Kelantan juga meningkat sejak Tok Guru PAS memerintah. Mengapa perkara ini tidak diberitahu wahai Roslan?

Kedua: Keselamatan rakyat yang mengancam kehidupan
-eewahhh. Macam di Kelantan selamat sangat. Cuba tinggalkan motor dengan kuncinya sekali di Kota Bharu, tak sampai 3 minit boleh hilang. Roslan dok di Kota Bharu pun kalau tinggalkan kereta, pastinya menarik kuncinya.Di Kelantan juga tidak selamat di bawah PAS?Jalan tidak dibaiki dan kemalangan mudah berlaku.

Ketiga: Tanggungjawab terhadap rakyat yang semakin terabai
-PAS jaga tanggungjawab rakyat ker. Tanggungjawab terhadap peserta Tabung Memali dan Kohilal pun PAS tak selesaikan. Macam mana nak tanggung rakyat? Pas sendiri mengabaikan nasib penyimpan Kohilal.

Keempat: Jurang antara kaya dan miskin yang semakin melebar
-Roslan pun semakin kaya. Roslan pun nak kaya. Kalau negara komunis memang tiada jurang. Kita kaya dan kita berzakat. Kalau camtu, Roslan elok tabur duit sendiri untuk orang miskin. Biar Roslan sama-sama miskin.

Kelima: Khidmat kesihatan dan pendidikan diperniagakan untuk keuntungan
- DiKelantan pun banyak kolej dan sekolah swasta yang diperniagakan. Kerajaan Negeri juga meluluskan projek yang menguntungkan. Roslan tak faham erti berniaga. PAS pun baham wang rakyat wahai Roslan.

Keenam: Penyelewengan kuasa dan rasuah menjadi parah dan membarah
- Masa Hj Hadi jadi MB Terengganu, tiada rasuah ke?Siapa yang pegang jawatan dalam jawatankuasa syura tak dapat habuan ke?Exco PAS masa tu tak dapat projek ke. Mutalib Embong tak dapat projek? Roslan tak bongkarkan.

Ketujuh: Khazanah dan kekayaan negara terus dibolot olej kroni
-khazanah negeri Terengganu terus dibolot kroni dalam PAS masa Hj hadi perintah Terengganu. Semua pengerusi dan ahli lembaga syarikat di bawah kerajaan negeri, dipegang oleh kroni PAS.Semaklah wahai Roslan....

Kelapan: prinsip demokrasi dicabuli dan hak asasi rakyat dinafikan
-Hj Hadi sendiri melanggar prinsip demokrasi sewaktu peristiwa demonstrasi petani di hadapan Bangunan MB. Petani di halau dan Hj Hadi takut nak turun dan berjumpa petani.Siapa yang langgar demokrasi wahai Roslan?



KESIMPULANNYA, WAHAI ROSLAN, APA LAGI KAU NAK BOHONG RAKYAT....!!!!