feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

RAMAI RUPANYA PEMIMPIN KANAN PKR YANG TINGGALKAN ANWAR

PKR YANG SEMAKIN MALAP DENGAN KEPIMPINAN YANG MENGASASKANNYA
EZAM KECEWA DENGAN DSAI DAN AZMIN YANG TAMAKKAN KUASA DAN HARTA

SAIFUDIN BEKAS SETIAUSAHA PEMUDA UMNO, YANG PERNAH MENJAGA DANA YAYASAN GERAK BAKTI KEBANGSAAN.SEWAKTU BELIAU MENJAGA YAYASAN BERKENAAN, BELIAULAH YANG PALING KEDEKUT MENGELUARKAN WANG YAYASAN UNTUK PEMBANGUNAN MELAYU DAN GENERASI MUDA MELAYU.TIBA-TIBA DILANTIK SEBAGAI ORANG KUAT YAYASAN MILIK KERAJAAN PAS.TAK LAMA LAGI KERINGLAH WANG YAYASAN PAS DIBAHAM OLEH SAIFUDDIN.

Berikut saya paparkan 3 orang pemimpin kanan PKR yang sudah tidak nampak hala tuju PKR dan kecewa dengan DSAI. Mereka mengambil langkah untuk menolak kepimpinan DSAI.Mereka ialah :

1. Orang kuat PKR Saifuddin Nasution yang kini berkhidmat dengan sebuah yayasan kerajaan negeri Kelantan rupanya sudah lama jadi ahli PAS.

2.Bekas Bendahari PKR yang tidak jadi bertanding jawatan Presiden PKR baru-baru ini,Abdul Rahman Osman mengumumkan keputusannya untuk menyertai PAS.

3.Bekas Ketua Pemuda PKR Ezam Mohd Noor yang mengesahkan kepada sebuah laman web,KL Pos.com beliau sebenarnya sudah keluar dari PKR sejak 4 April 2007 lalu. Menurut Ezam, beliau kini tidak menganggotai mana-mana parti politik sebaliknya menumpukan perhatian kepada NGO yang diasaskan beliau Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (GERAK). "Perjuangan tulen untuk rakyat tidak harus disempitkan hanya dalam wadah satu parti sahaja," katanya yang baru tiba dari Thailand itu. Ezam merupakan Ketua Pemuda pertama parti yang dilancarkan di sebuah hotel terkemuka pada 4 April 1999 itu. Ketika ditanya mengapa membuat keputusan meninggalkan PKR, laman itu memetik Ezam sebagai berkata , "Saya tidak mahu terlibat dalam petty politiking dan juga narrow inner circle poltics in PKR ."