feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

KERAJAAN PAS KELANTAN CAKAP TAK SERUPA BIKIN DALAM HAL BERTUDUNG

PAS RELA ARTIS TIDAK BERTUDUNG , TETAPI MARAHKAN MAKCIK-MAKCIK KAMPUNG YANG TIDAK MEMAKAI TUDUNG.INILAH BUKTI PAS TIDAK KONSISTEN DALAM HAL HUKUM.

PAS tidak paksa artis pakai tudung


Thursday, 06 December 2007
KOTA BHARU: Kerajaan negeri tidak pernah mengenakan sebarang paksaan atau syarat terhadap wanita termasuk artis yang berkunjung ke negeri itu untuk menutup aurat atau memakai tudung. Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pendidikan Sains dan Teknologi Kelantan, Nik Mohd Amar Nik Abdullah berkata, kerajaan negeri hanya meminta supaya wanita, terutama artis yang datang ke negeri ini berpakaian sopan dan ti­dak menjolok mata.
“Tiada syarat yang memaksa mana-mana artis wanita yang berkunjung ke negeri ini memakai tudung, selalunya langkah menutup aurat atau bertudung dilakukan dengan kerelaan artis itu sendiri,” katanya. Beliau berkata demikian selepas sesi dialog ‘Sinema Majid Majidi, Moral dan Kemanusiaan’ yang diadakan sempena Mini Fest Kelantan 2007 di sini. Beliau mengulas dakwaan bahawa kerajaan negeri mengenakan paksaan terhadap artis wanita yang dijemput datang ke negeri ini untuk memakai tudung, termasuk artis terkenal tanah air, Maya Karin yang merupakan panel dalam sesi dialog berkenaan.

PERSOALAN :

MENGAPA PULA AHLI DAN PEMIMPIN PAS MARAH DAN MENGHINA WANITA LAIN APABILA TIDAK MEMAKAI TUDUNG? INILAH BUKTI JELAS PAS TAKUT KEPADA ARTIS.