feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

DASAR PAKATAN RAKYAT

sah...anwar pm, tpm dap dan pas tpm 2.yang paling suka sekali sampai nampak gigi anwar dan guan eng. hj hadi senyum simpul macam filem hj bakhil( erm..... lantak kau la labu.....macam hj hadi kata pada anwar jangan angan-angan mat jenin)
persefahaman yang bakal membawa harapan baru kepada anwar untuk jadi pm. bukan harapan baru buat rakyat malaysia tetapi harapan baru anwar dalam siri penafian liwat dan kes kebobrokan pakatan sendiri.


Ia mengandungi empat perkara asas iaitu demokrasi yang telus dan tulen, memacu ekonomi berprestasi tinggi, keadilan sosial dan pembangunan insan dan hubungan persekutuan - negeri dan dasar luar negara.
sehingga sekarang blogger tak faham apa maksud demokrasi tulen pakatan rakyat. yang blogger tahu :
1. bila dah perintah selangor, penang dan perak PR kata boikot utusan. ohhhh ini namanya demokrasi dan kebebasan akhbar
2. bila dah perintah penang .....hapuskan hak melayu dan tingkatkan kadar kemiskinan dan beri bantuan di tokong ...ohhh ini namanya demokrasi
3. bila dah perintah selangor...buat babi mega..ohhhh ini namanya demokrasi
4. bila berlaku kes perak......adun umno masuk PR anwar dan pemimpin PR kata bagussss. ini demokrasi. tapi bila 3 adun PR jadi bebas....berubah pula nada ayat kata tidak demokrasi. kepala bapak PR punya demokrasi.
5. bila dah perintah rakyat tak boleh tegur pemimpin .macam di penang. melayu yang tegur pemimpin katanya melawan pemimpin dan hukumnya berdosa.paling tidak kena ugut dengan gengstar .
pacu ekonomi berprestasi tinggi?ekonomi saiz iks macama mana? jahanam lagi melayu.anwar kata melayu perlu bersaing?wahai anwar kenapa idea ni kau tak bawa masa jadi menteri kewangan. mengapa kau buat syarikat 2 ringgit dan beri saham jutaan ringgit pada kengkawan kau wahai anwar? 10 tahun lebih kau buat melayu jadi malas. DEB gagal kerana kau yang kayakan tembolok kawan-kawan kau dalam umno lalu mereka ikut kau perjuangkan PKR. tidak dah lama melayu boleh berjaya.sekarang kau kata nak suruh melayu bangkit.tun m nak buang tongkat, orang kau juga yang menentangnya.sekarang orang itu yang nak suruh melayu bersaing sedangkan orang-orang kau dalam PKR selangor pun dok baham tender atas anugerah khalid bukan kerana kelebihan syarikat mereka.)

keadilan sosial bagaimana wahai guan eng . blogger cabar guan eng turunkan harga rumah di sekitar batu feringghi dan pulau tikus dan buat rumah rakyat bernlai RM 70 000 melebihi rumah kos tinggi.aku cabar kau guan eng kalau kau nak keadilan sosial.buat rumah kos rendah di seluruh kawasan bandar di Pulau Pinang dan banyakkan gerai Melayu di sekitar georgetown.
Konvensyen PR putuskan :
1. kukuhkah perlembagaan dan undang2? ini kerja gila namanya. mereka yang lawan undang2. mereka yang buat demonstrasi dan tumbuk polis? mereka yang baling batu kepada polis, mereka yang kurang ajar pada bahasa melayu dan sultan melayu, tiba-tiba mereka kata kukuhkan perlembagaan? mak ai lawak gaban namanya ni. inilah konvensyen retorik seperti para pemimpi yang menandatangani dokumen retorik tersebut.