feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

BTN DI TUTUP?SOLAT JEMAAH MUSUH KIT SIANG


artikel sebegini memang di duga sejak tahun 2003 lagi sewaktu pak din masih lagi berada di dalam btn. Memang kit siang dah lama sangat berhajat nak tutup btn. Kit siang dan PR boleh tutup BTn bila dah berkuasa, tapi jiwa penggerak BTN tidak boleh di tutup walaupun mengangkat panji perjuangan yang terakhir. Blogger bukanlah rapat sangat dengan BTN , tetapi telah menjejaki BTN sejak di zaman anwar lagi. waktu belajar dahulu pun, blogger tak berkesempatan nak join program btn sehinggalah pada satu ketika qada dan qadar Allah mengizinkan blogger menyertai kursus BTN.apa yang blogger nak kongsikan hanyalah sedutan pengalaman peribadi dan mengapa sangat kit siang mahu menutup BTN. perjuangan ini telah mula dibangkitkan oleh dap sejak awal tahun 1995 lagi. tetapi waktu ini , dap tiada sokongan untuk menyuarakan hasrat. dr tan , MP kepong juga tahu akan hal ini dan semua orang tahu.
Bayangkan suara kit siang boleh diikuti oleh umat islam di dalam PKR dan PAS hanya kerana mahukan undi. BTN di lihat oleh pemikir dap sebagai pembekal kepada pengwujudan semangat islamisasi yang kuat mengatasi semangat islam yang sedia ada di dalam pas. Tidak ada satu kursus yang pernah blogger ikuti yang banyak menumpukan soal keislaman berperingkat melainkan bersama BTN. Semua solat wajib berjemaah . BTN menggalakkan konsep kekuatan ummah dengan solat berjemaah. DAP tahu bahawa apabila umat islam telah terbiasa dengan solat berjemaah, maka umat islam akan menjadi kuat sebab mereka bersatu padu. kalau 5 hari berkursus bersama BTN. maka peserta sudah pasti akan melakukan solat jemaah setiap waktu dan bagi perempuan yang uzur syarie pula akan diwajibkan mendengar kuliah. BTN melatih peserta outdoornya bersolat di kala darurat terutama di dalam hutan dan kawasan yang ketiadaan air. ( ini modul yang pernah blogger ikuti).
Untuk menceritakan roh modul btn, bukanlah satu perkara yang mudah dan sekejap. Roh modul ini , dipinda bertakhtakan islam yang syumul yang sudah semestinya tidak disukai oleh DAP dan anwar sendiri. Anwar sukakan Islam? boleh tergelaklah kalau anda semua kata anwar suka islam. Dikala anwar menjadi TPM, anwar menggunakan BTN untuk mendewakan dirinya mengatasi rabbuljalil.sekarang BTN berubah dengan begitu cepat dan drastik. Ketua pengarahnya juga seorang yang hebat dan berfikir soal masa depan umat.( bukan memuji tetapi pandangan peribadi)
serangan dari golongan kufar yakni nik nazmi yang merupakan seorang bekas penuntut di britain.di pulau pinang ianya diketuai oleh yusmadi juga seorang liberal dan sekular walaupun bapanya seorang imam. Bak kata raihan " Iman tak boleh dijual beli dan iman tak boleh diwarisi....yusmadi tidak sama sekali mewarisi ketokohan imam bapanya sendiri. yusmadi adalah pejuang islam liberal yang paling totok.merekalah golongan kufar yang memakai kemeja islam. Sekiranya NIK AZIZ PERNAH BERKATA UMNO ITU KAFIR, TETAPI SEKARANG KAFIR ITU TELAH JATUH KEPADA PKR DAN PAS SENDIRI.
mengapa umno takut nak menyatakan nik nazmi dan yusmadi itu golongan kufar? ooooo.......kerana yusmadi petah berkata-kata, maka dialah hero. kerana nik nazmi boleh ngaji sikit2, maka dialah islam.kerana anwar boleh baca khutbah maka dialah ulamak. tuihhhhh......inilah aras ukur pejuang pas dan pkr yang amat miskin tasawur islamnya.
Allah mentakdirkan blogger agak sibuk dengan tugas harian sehingga januari 2010. tapi blogger ambil kesempatan untuk menulis juga atas dasar ini. bagi blogger, mereka yang bergelar sahabat BTN, yang bergelar TP BTN, yang bergelar Pegawai BTN dan yang bergelar peserta BTN dan faham roh modul, anda semua harus bangkit walaupun dengan sebaris nada menunjukkan anda benci dengan kufar dap, pas dan pkr. jangan lari dari bersyahadah kerana zikir anda menentukan tarekat perjuangan itu sendiri.Jangan lupa WARISAN.......KERANA IA DI TULIS BERSAKSIKAN AL QURAN.