feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

AMBALAT, MANOHARA, BUKTI KEKALUTAN


Manohara Odelia Pinot, ketika sibuk dengan dakwaannya terhadap putera Sultan Kelantan, melapangkan masa berdemonstrasi menentang Malaysia berhubung isu pencerobohan di Ambalat. Bekas model muda itu, yang digelar Cik Puan Temenggong Kelantan, menyertai bantahan NGO republik itu yang dikenali Laskar Merah Putih di depan kedutaan Malaysia di Jakarta petang semalam, lapor akhbar internet popular Detik.com. Dengan berpakaian seragam NGO itu, wanita 17 tahun itu melaungkan suara bantahannya, di sisi ibunya Daisy Fajarina, di atas sebuah kenderaan bersama ratusan pengikut Laskar Merah Putih, badan yang turut membantu melarikannya dari Singapura, 31 Mei lalu.
Dengan bersemangat dan berapi-api, Manohara dilaporkan menggesa Indonesia bersikap tegas mempertahankan wilayah Ambalat, di tenggara Sabah, yang menjadi pertikaian dua negara itu dan dipercayai mengandungi minyak. "Tanah Ambalat mutlak milik kita, jadi tidak perlu ada pembicaraan," Manohara dipetik berkata di Jalan Rasuna Said yang menempatkan bangunan beberapa kedutaan asing, termasuk Malaysia. "Sebagai generasi muda, saya sangat peduli dengan kasus ini," beliau dipetik berkata dalam bahasa Inggris. Gelagat Manohara - yang menjadi tumpuan besar rakyat Indonesia susulan dakwaan-dakwaan panas terhadap suaminya Tengku Muhammad Fakhry Petra di media - memancing minat pemandu kenderaan yang lalu lalang di jalan tersebut. Sebahagiannya malah dilaporkan sengaja memberhentikan kenderaan masing-masing untuk melihat gadis manis itu berdemonstrasi buat kali pertama.
p/s : mahohara nak lancarkan perang pada malaysia.apa peranan tok guru selaku ketua kerajaan kelantan dalam hal istana. tak ka tok guru tak bantu selesaikan kes manohara ini selaku diplomatik antara negeri dan negara.atau tok guru tak tahu pasal hubungan diplomatik.