feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

YB PAS KAYA BILA BERKUASA

dulu rumah pun susah.zuhud.la ni dah kaya dah.guna elaun dun ker!!!! ustazah

YB PAS mewakili DUN Merbau Pulas yang juga EXCO Kerajaan Kedah. Yang menjaga hal ehwal kebajikan rakyat2 marhain. Dimana beliau juga adalah Ketua Dewan Muslimat Negeri Kedah. Dimana parti yang diwakilinya adalah parti yang benar2 meperjuangkan Islam yang berlandaskan Al-Quran dan Al-Sunnah yang dibawa oleh junjungan besar Nabi SAW. Tetapi apa yang berlaku hanya beberapa bulan menjadi YB dan Exco Kerajaan Negeri Kedah.Rumah beliau telah berubah wajah dari dulunya kecil dan tak cantik dan berbumbungkan atap abestos. Tetapi sekarang ini ianya dah bertukar menjadi atap genting yang mahal dan cantik. (rujukan lampiran bergambar) Sedangakan didalam DUN yang diwakilinya terdapat ramai anak2 yatim, Ibu2 Tunggal dan orang2 miskin yang dimana rumah2 mereka tirish dan bocor dimasuki air. Ada yang berbumbungkan tarpan dan daun nipah sahaja. Berlindung dari hujan dan panas.Tetapi yang dikatakan YB yang juga Exco yang menjaga hal ehwal kebajikan masyarakat, rakyat miskin dan wanita.
Tidak peka akan keadaan sekitar dan disekeliling didalam DUN yang diwakilinya. Ada kah Exco ini pekak telinganya dan buta matanya tidak nampak akan kedaifan masyarakat didalam DUN nya sendiri. Beliau hanya mementingkan diri sendiri. Sedangkan rumah yang sedia adanya sudah selesa. Tetapi benafsu besar dangan melakukan penambahaan yang berlebihan.Kalau dilihat dari gambar yang dilampirkan. Menunjukan bahawa penambahaan yang dilakukan amat besar dengan kos yang agak tinggi. Dari sumber2 yang boleh dipercayai harga kos pembinaan dan penambahaan berjumlah sekitar 80 ribu atau lebih. Dari sumber yang lain pembinaan rumah ini adalah menggunakan wang rakyat. Wang dari peruntukan kerajaan negeri kepada ADUN2 utk membuka pusat khidmat wakil rakyat. Sedangkan Pusat Khidmat wakil rakyat beliau sehingga ke hari ini masih menggunakan Pejabat PAS Kawasan di Kilang Lama sebagi pejabat YB.
Sedangkan peruntukan telah diberikan tetapi digunakan untuk pembesaraan dan mencantikan rumah beliau. Adakah MB tahu pekara ini atau MB pun bersubahat membiarkan Exco nya menggunakan wang peruntukan ini untuk kepentingan peribadi. Ini adalah tida adil kepada rakyat marhain. PAS hanya tahu menkritik pemimipin UMNO didalam urusan penyalahgunaan wang rakyat.Walaupun nilainya berjumlah 10 sen sekali pun ianya tidak boleh digunakan sewenang-wenangnya. Ini kan pulak membina rumah sendiri. Kerana ia adalah wang rakyat dan pejabat wakil rakyat itu adalah hak rakyat. Dah lah tu menggunakan pejabat PAS kawasan sebagai pejabat tanpa membayar apa-apa sewa kepada PAS kawasan. Adakah ini contoh sebagai wakil rakyat dari PAS. kalau UMNO tu lain cerita.Banyak sangat penyelewangan oleh YB drpd Merbau pulas ini. Macam2 dia buat ikut suka hati dia. Macam mana seorang wakil rakyat dari parti PAS. Berperangai buruk dan jijik dan kemudianya menyalahgunakan wang peruntukan PKWR (Pusat Khidmat Wakil Rakyat) untuk membina rumah beliau. Pejabat PAS Kawasan dijadikan pejabat PKWR beliau (Rujuk lampiran bergambar).
Tanpa membayar sesen pun sewa kepada PAS kawasan. Kemanakah wang peruntukan bulanan ini dibelanjakan. Rumah YB Aisyah semakin besar dan cantik adakah wang peruntukan digunakan disitu.Kami rakyat marhain di Merbau Pulas meminta penjelasan daripada Pihak kerajaan Negeri Kedah berkenaan pekara ini ataupun laporan POLIS akan dibuat diatas penyalahgunaan wang peruntukan kerjaan kepada Pusat khidmat wakil Rakyat. Kata memperjuangkan Islam tapi duit rakyat dislahgunakan. Tak pernah dibuat oleh YB2 UMNO menggunakan wang peruntukan PKWR untuk membina rumah sendiri.Kami mahu MB sendiri memberi penjelasaan
biasa la orang pas. jangan terkejut!!!!!!!!!!!!!!!!