feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

EMAIL PILIHAN BLOGGER UNTUK DIFIKIRKAN BERSAMA

tak faham aku dengan nasib bangsa dan agamaku sekarang.semakin bercelaru dan lari hala tuju.siapakah yang benar sekarang. Pmimpin melayu PR nak baham Melayu .Pemimpin Melayu BN pulak , macam dah lari hala tuju.semuanya terpaksa dilakukan demi kuasa masa depan.Bolehkah generasi muda Melayu mendepani masa hadapan?
kecemerlangan anak melayu sering dijadikan ukuran pencapaian masa depan.ada orang kata anak melayu malas.semuanya malas.anak melayu pi luar negara kerana da bangsa Melayu.benarkah?

sedarkah saudara/saudari apa yang berlaku sekarang kepada BANGSA MELAYU???????????



1. MECD di tubuhkan untuh membantu MELAYU tetapi kini di bubarkan? APakah ianya bukan membunuh MELAYU???? Renungkan lah dalam dan berfikiran matang - Dahulu MECD mendapat bajet bulat membantu Melayu, ramai melayu mula berniaga, baru ingin merangkak, bapa (MECD) di tembank mati DAN Emak (MARA) di paksa kawin (dengan KKLW) serta berkongsi dana dengan madu pilihan KKLW. Bila bajet kurang bagaimana produk org Melayu nak masuk CAREFOR & TEXCO & JUSCO.

2. Hak 30% bumiputra di kurangkan. Rakyat tak dapat. Selama ini yang dapat cume segelintir orang atau kuarga kakitangan kerajaan yang bergaji besar. Selidiklah dan buatlah kajian di sekolah-sekolah asrama penuh. Siapayang yang berjaya masuk asrama dan dapat biasiswa? Anak orang kampung yang serba kekurangan atau anak orang bandar yang bekerja di kementerian yang mampu mengaji guru tusyen mengajar di rumah?

3. Adakah saudara da baca suratkabar dan surf website pasal Najib umumkan menarik balik keistimewaan orang Melayu dalam 27 sektor perniagaanl. Alamat jadi pengangur lah bangsa Melayu di tanah air sendiri.

3. Anak Melayu yang pandai-pandai sudah di pilih oleh JPA & MARA & PETRONAS untuk belajar di luar negara selepas SPM. Yang tinggal belajar di di dalam negara (walaupun ada yg pandai), majoritinya kelulusannya sederhana. (BUKAN CEMERLANG). Masaalahnye silibus universiti di cipta untuk budak pandai. So student yg sederhana mengikut aje.. Biasala orang X pandai lambat tangkapnye but pensyarah peduli apa. Bila masaalah timbul, student di persalahkan... MELAYU PEMALAS DAN BODOH kerap keluar dari mulut pemimpin negara dan pengarah2 kementerian. Mereka lupa mereka pun 2 kali lima - X pandai X dapat 21 A. Sebabnya tak pandai selesaikan masaalah dan asyik salahkan rakyat. BN lupe pepatah cina " satu jari menuding orang, 4 jari yang lain menuding diri sendiri"

4. Kemiskinan di kalangan orang Melayu amat tinggi. di bandar meningkat.

5. Geran di beri kepada syarikat bukan di punyai rakyat Malaysia. yang sedihnye Orang Luar dapat GERAN dari Income Tax kita contribute tiap bulan dan menerajui syarikat. Sayangnye mereka ambil foreign worker 50% hingga 60%. Bangsa Melayu tercicir lagi (Ini saya boleh buktikan - owner syarikat tempat kerja saya ialah foreigner - dpt dai geran kerajaan (dalam website pun dorang declare macamni). Pekerja am kita jadi slave sampai kena kemas rumahnye bila dia pindah rumah baru tanya dpt elaun atau makan. Malah ada rakyat singapore enjoy geran dalam industri halal. Kita BANGSA MELAYU jadi apa? 1MALAYSIA? mcm FI? yg kena langgar terbakar dan mati berkecai?

Di sini saya ingin tanya kepada saudari/saudara kenapa saudara tidak membetulkan pemikiran orang dan pemimpin UMNO menjadi dan berfikiran seperti TUN RAZAK? Emak saya dahulu org kuat UMNO. Malah emak mertua saya Pengerusi Tetap Wanita di salah satu negeri di Maalaysia. sejak 4 tahun hingga dapat anak pertama saya ikut emak saya g UMNO. But kini saya terkilan , dimana-mana saya melihat HANCURNYA MARUAH ORANG MELAYU DI TANGAN PEMIMPIN MELAYU SENDIRI
Rakyat macam saya sudah bosan, dengan janji kosong semua pihak....kamu cuma menghiting hari Di bawah ini adalah artikel dalam blog saudara. renungkan lah ucapan yang tinggal ucapan sahaja. INNALILAHI WAINNALILAHI RAJIUUN
ualasan blogger : Kita beri masa pada anak Allahyarham Tun Razak pacu negara.baru lagikan....TQ kepada sahabat pemberi email.semoga Allah merahmati diri awak.