feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

SAH MAHFUZ PENSYARAH MATRIKULASI PONGSU SERIBU PULAU PINANG


sebelum ini mysrimuara ada mendedahkan kisah seorang pegawai kerajaan yang menjawat jawatan sebagai pensyarah di Pusat matrikulasi Pongsu Seribu Pulau Pinang terlibat dengan jelas di dalam kempen pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang.mahfuz adalah seorang pemimpin muda yang lahir daripada perut PMI di kampus USM dalam era tahun 2002/03.Beliau yang lebh dikenali dengan gelaran akhie Mahfuz mempunyai perwatakan yang amat profesional sehingga pengarah dan semua pegawai tadbir di pusat matrikulasi pongsu seribu tidak berani mengambil tindakan kepada beliau.ada di antara pegawai tadbir yang menyatakan kepada blogger mahfuz seorang kakitangan yang rajin bekerja.kata mereka "apakah kerana dia menyokong pas, harus ditukarkan beliau?".bagi blogger, persoalan rajin atau tidak bukan soal pokoknya.pokoknya dia telah berbohong kepada majikannya iaitu pengarah Pusat Matrikulasi dan dia dengan sendirinya melanggar perintah am bagi semua penjawat awam.mengapa pengarah pusat matrikulasi begitu berhati-hati dalam hal ini?bagus sangatkah mahfuz?baik sangatkah mahfuz? apakah mereka tidak pernah mendengar mahfuz bergurau LUCAH ?mahfuz pun orang biasa juga macam pensyarah yang lain.


mahfuz dikesan secara bergambar dan secara rakaman terlibat di dalam hari mengundi di bukit gantang perak. dengan jelas, tanpa berselindung dia membantu pas dan nizar pada hari mula penamaan sehingga hari mengundi ( hari-hari lain dia ada di matrikulasi). Anak jati gunung semanggul ini, telah berijtihad bahawa pas adalah perjuangannya.makan wang kerajaan halal, hentam kerajaan halal, maki kerajaan halal dan semuanya halal.mahfuz juga adalah penggerak usrah bagi semua student matrikulasi pongsu seribu.bagus usrah tersebut ? tetapi sambil menyelam minum air.dilaporkan kepada blogger, bahawa indikator yang diletakkan ialah lebih 30 % kakitangan utama matrikulasi pongsu seribu adalah penyokong setia pakatan rakyat.mereka hanya pandai berlakon.inilah baiknya kerajaan BN yang memilih penentang mereka supaya bekerja bersama mereka dan membuang dan tidak mengambil pejuang setia kerajaan bersama mereka.


anak muda bernama mahfus ini disanjung ibarat khalifatullah yang maha agung.kata mahfus adalah menyamai kata mursyidul am pas.persoalannya sekarang, blogger bukan menidakkan mahfus dalam arus demokrasi.lantak la kau nak bantu nizar atau anwar.tapi blogger mencabar sekalian pentadbir matrikulasi dan menteri pelajaran sendiri, apakah tindakan yang harus di ambil bagi kakitangan yang ingkar perintah dan berbohong pada majikan?.pokoknya fikirkan bersama dimanakah mahfuz pada hari berkenaan berdasarkan aras hujah berikut :


1. mahfus akan mengambil cuti rehat. di dalam mengisi cuti rehat dia perlu memasukan tujuan bercuti.apakah dalam cuti rehat tersebut di tulis membantu kempen pilihanraya di bukit gantang ?


2. mahfus ambil mc.jika dia membuktikan dia ambil mc, mana boleh kakitangan awam yang ambil mc bergerak macam orang sihat.mc diambil untuk berehat di rumah


3.lain la kalau mahfus ambil cuti bersalin.masalahnya mahfuz jantan brooo........


justeru, blogger mencabar kerajaan malaysia agar berani mengambil tindakan di bawah perintah am.jika tidak sekalian kakitangan dan penjawat awam gred profesional akan bersama-sama berkempen untuk PR di Penanti.tungguuu keputusan lanjut. jangan jadi kerajaan yang bacul dan penakut melaksanakan undang-undang.blogger tidak cemburu dengan mahfus.dia memang hebat sehebat halilintar membelah bumi, sehebat abdullah b ubai.