feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

CABARAN AWAL MUHYIDDIN YASSIN DALAM BIDANG PELAJARAN

tugas yang berat menanti mu.............agar rakyat memberi kepercayaan kepada bn
cabaran awal muhyiddin :

1. PIPP

2.tambahan sokongan guru dan kakitangan pelajaran terhadap pakatan rakyat

3. menyakinkan guru tentang nasib dan masa depan mereka

4.mengurangkan bebanan guru dengan melantik guru khas ko kurikulum , guru asrama atau perlantikan pembantu khas berstatus pembantu tadbir untuk setiap panatia.

5.memberi elaun khas guru yang mempunyai master atau phd

6.menjalankan temuduga khas untuk semua calon guru j qaf supaya mereka berkhidmat sebagai seorang guru dan bukannya sebagai seorang wakil pas di sekolah.

7. menambah peruntukan untuk semua pibg sekolah kebangsaan daripada rm 8 kepada rm 15.00.ini perlu dilakukan berdasarkan kertas kerja yang diserahkan oleh pibg kepada ppd atau jpn

8. mengembalikan semula semangat disiplin sekolah era awal tahun 80 an.rotan dikuatkuasakan.

9.guru diberikan perlindungan agar tidak di dakwa sekiranya menjalankan tugas di sekolah di dalam memastikan anak murid selamat dan berjaya.

10.mewujudkan lebih banyak lagi sekolah integrasi sains dan islam.


( msg yang blogger terima dari seorang sahabat guru.tq cikgu)



anak ini dibentuk dengan sistem pendidikan yang baik.salah sistem , maka rosaklah kehidupannya.anak ini tidak kira melayu, cina atau india atau peribumi yang lain perlulah diagihkan sama rata hak mereka dalam pembelajaran.


semoga muhyiddin dapat memberikan bunga yang harum kepada semua warga kerja pendidikan.selamat datang mysrimuara ucapkan kepada muhyiddin walaupun blogger bukanlah seorang guru.