feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

KERAJAAN KEDAH GAGAL MEMBELA NASIB RAKYAT

ANTARA KEWAJIPAN DAN AMANAH RAKYAT ATAU MEREKA YANG BERKUASA TELAH KEMARUK SEKS SEHINGGA MELUPAKAN MASALAH RAKYAT.SEKS TIDAK MENGIRA PAK LEBAI ATAU MEREKA YANG FASIH BERCAKAP SOAL AGAMA.......

Pemaju saman penduduk kampung
Mohd Sabri Said Thu Jan 08, 09 4:21:38 pm MYT


PADANG SERAI, 8 Jan (Hrkh) - Penduduk Kampung Lubuk Saga, Sidam Kiri disaman pemaju kuari pasir yang sedang beroperasi ekoran kegagalan syarikat terbabit menggangkut pasir ke luar akibat bantahan penduduk, surau Kampung Lubuk Saga, Jawatankuasa Kemajuan Keselamatan Kampung (JKKK) dan masjid Jamek Sultan Abdul Halim. Harakahdaily yang meninjau secara dekat perkembangan tersebut mendapati kini kawasan yang dikhaskan untuk menempatkan pasir kelihatan semakin mengunung setelah lori-lori yang sebelum ini berlegar-legar melalui jalan raya memberhentikan operasi.

Surat saman yang dikeluarkan itu dikatakan telah diserahkan kepada aktivis kampung berkenaan beberapa hari lalu dan kini berita tindakan saman itu telah bersebar luas. Tindakan tersebut juga didakwa untuk memecah-belahkan perpaduan penduduk yang selama ini menentang dengan harapan ada yang kendur dan tidak lagi aktif menarik simpati penduduk untuk melakukan penentangan terhadap projek yang hendak dijalankan.

Setakat ini penduduk masih menebal menentang kuari yang bakal merosakan jalanraya dan membahayakan pelajar Sekolah Rendah Sidam Kiri tambahan lagi laluan utama dikatakan dibina di hadapan pintu masuk ke sekolah berkenaan. Baru-baru ini Harakah menyiarkan kemelut yang dirasai oleh penduduk Mukim Sidam kerana pembukaan kuari pasir yang baru berdekatan jalan kampung yang menjadi laluan utama penduduk berurusan. ( INILAH RASUAH KERAJAAN NEGERI PIMPINAN UST AZIZAN)

Baru-baru ini penduduk Kampung Lubuk Saga bertekad akan mengadakan piket secara besar besaran sekiranya Pejabat Tanah Daerah Kuala Muda tidak memberhentikan segera kerja-kerja mengorek pasir atas lot 542 GM637 kerana bimbangkan kerosakan struktur jalan utama dan keselamatan pelajar sekolah. Kini, penduduk menyerahkan isu ini kepada Biro Pengaduan Awam ( AKHIRNYA PERGI JUGA MENGADU KEPADA AGENSI KERAJAAN BN.MENGAPA KERAJAAN NEGERI KEDAH DIAM?KENAPA TAK TOLONG?ADA SHARE KE?DASAR BANGSAT MEMBOHONG RAKYAT.) untuk tindakan lanjut setelah mendapat tahu saman dikeluarkan oleh pihak pemaju. - azm_