feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

DASAR BARU PULAU PINANG UNTUK SIAPA?MELAYU YANG RUGI LAGI

TIDAK ADIL GUAN ENG
MERANCANG PROJEK UNTUK KAUM CINA SAHAJA
Sumber : Risalah Pilihanraya Mendedahkan Pembohongan Guan Eng
MARI KITA LIHAT SIAPA YANG KENA!!!!
1. Pembatalan saman keatas penjaja kecil dan saman kesalahan meletak kereta hanya mainan politik bagi mengukuhkan ekonomi mereka. 80% pesalah adalah terdiri daripada Non-Bumi. Dimanakah letaknya keadilan kepada rakyat Bumiputera. Salah tetap salah dan perlu membayar denda. Bukan kerana perbezaan semata-mata.
2. Sebut Harga Tender Terbuka jelas membantutkan ekonomi Kontraktor Kelas F yang mana sedia maklum bahawa syarikat-syarikat Kelas A yang berada di Pulau Pinang dimonopoli oleh orang bukan Melayu. Ini mengakibatkan Kontraktor Melayu hilang punca pendapatan dan hilang peluang untuk memajukan bumi tanah milik sendiri.
3. Pertukaran status tanah dari Lease Hold kepada Free Hold mengakibatkan Orang Melayu hilang pemilikan tanah. Harga Premium tanah antara RM50000 hingga RM150000 adalah nilai yang tinggi bagi kemampuan orang Melayu. Ini sekaligus menyebabkan orang Melayu tidak mampu untuk membeli rumah dan keadaan ini menyebabkan orang Melayu akan dihalau secara halus dari Pulau Pinang.
4. E system menguntungkan syarikat besar Cina. Bila mereka yang join e system, maka syarikat Melayu akan terlungkup kerana syarikat besar ini akan menawarkan harga rendah.Melayu lagi yang rugi.
5. Penubuhan Petugas Khas oleh Ketua Menteri bagi menarik pelabur asing secara realitinya adalah bagi memberi peluang lebih ramai kroni-kroni mengaut keuntungan tanpa dapat dihidu oleh rakyat,.
6.Dari dahulu dah ada panel penasihat prosedur urusan tanah. Pertubuhan pakar mana yang dilantik oleh Guan Eng ?Konsultan berbayar bukan?Habis duit kerajaan di bayar pada Konsultan.
7. Cadangan penukaran Hakmilik daripada Pajakan kepada pegangan bebas 99 tahun telah merugikan dan menidakkan hak orang Melayu keatas tanah airnya sendiri. Rakyat terpaksa membayar RM200000 untuk mendapatkan status Free Hold kepada kerajaan negeri.
8. Semua ADUN dan Exco tak boleh membuat permohonan baru untuk tanah kerajaan, tapi bagaimana pula dengan kenalan dan saudara mara ADUN dan Exco atau yang gunakan nama orang lain tapi ada perkongsian secara tak langsung?Ini pembohongan nyata!!!!!!