feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

PROTES :DR HATTA DIPERKUDAKAN DAP DAN PKR

SUMBER : PENULIS TRANUNG KITE
Bila membincangkan soal PROTES…. kita mesti tahu siapa Dr Mohd Hatta Ramli. Baginya dia gah dengan jawatannya sebagai Pengerusi PROTES sedikit pun tak meyedari bahawa dirinya dipergunakan dalam memastikan agenda PKR dan DAP berjalan lancar mengikut acuan PKR/DAP.Dari awal penubuhan PROTES lagi aku dah tengok bagaimana Dr Mohd Hatta Ramli dipergunakan, diberikannya jawatan supaya mendapat sambutan dari penyokong PAS, padahal .. hampir kesemua aktiviti PROTES ditentukan oleh AMK (Angkatan Muda Keadilan) yang dibelakangnya diterajui oleh PKR/DAP.
Aku tak nampak di mana letaknya peranan PAS selain dari menjadi puppet, bila berjaya DAP dan PKR dapat nama… bila gagal… Dr Mohd Hatta Ramli dan PAS yang menanggungnya. Kalau tak masakan Dr Mohd Hatta Ramli terpaksa memohon maaf pada semua yang hadir pada perhimpuna tersebut di dalam blog PROTES, padahal tu bukan salahnya. Adakah dia merelakan kejadian yang mengaibkan tempoh hari.Apa yang lebih menjengkelkan aku apabila PAS dikatakan tidak realistik apabila bertindak memboikot perhimpunan tersebut. PKR dan DAP juga yang dapat nama kerana bertindak melindungi penyanyi indie band tersebut. Tindakan penyokong PAS pula dikatakan membuat tindakan yang memalukan apabila memboikot perhimpunan tersebut…. Pada PKR dan DAP, tindakan oleh Alak (penyanyi indie band) adalah sejajar dengan tujuan asal perhimpunan walaupun… punggung dihalakan ke penyokong PAS… Kemudian di asak dengan kata-kata “JILAT.. JILAT”….. Bagi PKR/DAP itu adalah perkara biasa dan PAS juga patut membiasakan diri mereka.
Bagi aku… tak perlu ada PKR atau DAP dalam jawatankuasa PROTES. Tak perlu ada AMK yang mengawal semua aktiviti PROTES. PAS sendiri mampu melaksanakan tugas yang dilakukan oleh AMK malah dengan lebih baik….. Aku tak rela .. PAS diperlekehkan kerana perancangan jahat DAP yang membayangi setiap tindakan PKR.

FIKIRKANNN..................