feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

SKANDAL HASAN ALI DENGAN IVY GADIS BRASTAGI

PAS MASIH MENYIMPAN MANUSIA SEPERTI HASAN ALI YANG JUGA KAKI PEREMPUAN
APAKAH INI IVY GADIS BRASTAGI?

SUMBER :ARKIB SELANGOR DAILY

Pagi ini apabila penulis tiba di pejabat, penulis perasan ada satu keping sampul surat yang bertulis. "Perhatian Kamaruddin , ini gambar Ivy" lalu penulis mengambil sampul surat itu dan penulis mengeluarkan sekeping gambar, jelas gambar ini seperti yang pernah diceritakan oleh Pak Halim kepada saya. Tentu ini Ivy yang menjadi perempuan simpanan RM Hassan Ali ketika di Medan. Apa jua , Pak Halim telah menunaikan janji beliau . Penulis cuba menghubungi Pak Halim untuk mendapatkan alamat Ivy dan mendapatkan cerita yang lebih lanjut lagi mengenai hubungan ini. RM Hassan Ali berang kerana Pak Halim menceritakan kesah silamnya

Kamaruddin Mohd Isa.
Awal pagi lagi apabila sebelum sampat menghispa rokok sebantang, saya telah di hubungi oleh Pak Halim. Suaranya agak muram dan terus bertanya kepada saya selepas memberikan salam. "din awak benar-benar hantar berita yang saya ceritakan kepada awak itu ke? "Kan saya dah bagi tahu Pak Halim saya akan menghantar ke sebuah laman web."balas saya tenang, kerana saya sememangnya meminta izin dari Pak Halim. "Bukan apa , sahabat saya tuh ,RM Hassan Ali ada menghubungi saya dan marah-marah kerana saya menceritakan kesah silam beliau." keluh Pak Halim. "habis tu , Pak Halim mahu saya lakukan apa?"tanya saya ikhlas. "Siarkan lagi " katanya sambil kami tertawa bersama.Pada mulanya saya agak risau juga kerana suara Pak Halim agak murung apabila mengubungi saya, tetapi dalam pertengahan perbualan beliau mahukan saya dedahkan lagi akan hubungan Hassan Ali dengan gadis yang bernama Ivy seorang gadis Batak dari Brastagi Medan ini.
Saya bertanya kepada Pak Halim kenapa beliau mahu saya menyiarkan cerita RM Hasan Ali ini, beliau berkata kerana beliau mahu RM Hassan Ali berhenti bercakap besar dan insaf keatas segala dosa yang telah beliau lakukan kepada bangsa dan agama. RM Hassan Ali pembelot, katanya. Pak Halim berjanji untuk memberikan gambar dan juga alamat gadis ini sekira ada yang tidak percaya akan kewujudan gadis ini dan sekiranya mereka berkesempatan dan kebetulan berada di Medan untuk bertemu dengan gadis ini dan betanyakan kepada gadis ini. Saya juga telah berjanji akan bertemu dengan Pak Halim pada minggu hadapan. Insyaalah kita akan dapat melihat gambar gadis ini bersama alamatnya sekali.