feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

SIRI 2:HASAN ALI DENGAN GADIS BRASTAGI

"AKU MEMANG PENCINTA WANITA..NAMUN KU BUKAN BUAYA......HASAN ALI KEPIMPINAN TERTINGGI PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS)
GAMBAR HIASAN :BIASANYA GADIS BATAK BRASTAGI BERKULIT CERAH DAN MANIS SENYUMANNYA DAN ANGGUN WAJAHNYA.INILAH YANG MENAMBAT HATI HASAN ALI

SUMBER ARKIB SELANGOR DAILY:

Baru-baru ini disatu majlis rumah terbuka hari raya penulis kebetulan duduk semeja dengan seorang Pengarah dari sebuah syarikat swasta di ibu kota. Pengarah ini yang mahu di kenali dengan panggilan Pak Halim adalah seorang sahabat lama RM Hassan Ali ketika beliau menjawat jawatan di dalam kerajaan dahulu. Entah bagaimana dalam dok sibuk berbual mengenai politik, maklumlah rumah terbuka orang politik, maka tersemburlah topik tentang RM Hassan Ali. Ramai yang mahu menyampaikan apa yang mereka tahu tentang Hassan Ali.
Macamlah cerita yang diceritakan, mengenai perkahwinan sulitnya dengan Linda@Liza yang kini masih terawang-awang . Cerita RM Hassan Ali dengan segala tabung yang di tubuhkan hanya semata-mata mahu mengisi kantungnya. Masing-masing mahu diri mereka di beri perhatian. Namun yang menarik yang akan penulis sampaikan disini adalah kesah RM Hassan Ali di Medan dan isteri simpanannya yang bernama Ivy yang berasal dari Brastagi. Medan Indonesia. Menurut Pak Halim pada pertengahan tahun 90 , Hassan Ali dan Pak Halim sering turun ke Medan, pada mulanya Pak Halim turun ke Medan atas urusan kerja dan dalam lawatan Pak Halim dan RM Hassan Ali buat kali pertama ke Medan mereka sempat bersiar-siar di Bandar Medan untuk membeli belah. Setelah penat membeli belah mereka pulang ke hotel Polinia tempat mereka menginap. Sebelum mereka naik ke bilik mereka sempat minum petang di "coffee house" hotel itu.

Ketika mereka sedang minum di hotel itu, seorang pelayan yang dalam lingkungan umur 26 tahun yang berbadan halus berkulit cerah menegur kami."bapak dari Kuala Lumpur ia....."RM Hassan Ali terus menjawab "Ia ...kenapa sis...." . pelayan itu lantas tersenyum dan terus beredar ke kaunter coffe house itu. Setelah selesai minum , mereka mahu naik ke bilik lalu memanggil bil. Gadis pelayan tadi menghulurkan bil dan terus bertanya kepada RM Hassan Ali. "Bila kapan bapak mahu pulang." RM Hassan Ali menjawab "Kami mungkin akan tinggal disini selama tiga hari lagi. kenapa sis..."balas RM Hassan Ali manja. "Mungkin saya boleh temankan abang jalan-jalan" balas gadis itu lagi.
RM Hassan Ali hanya tersenyum dan terus beredar. Bermula dari hari itu saya jarang lagi keluar bersama RM Hassan Ali dan pada keesokan harinya saya tidak lagi tinggal sebilik dengan RM Hassan Ali.

Selepas tiga hari kami bersua di Lobby Hotel untuk pulang ke Malaysia dan disinilah saya mengenali pelayan itu yang bernama Ivy kerana pelayan ini menghantar kami sehinga ke airport. Saya ada menyimpan gambar Ivy jika sekiranya adik mahukan gambar itu adik bolehlah datang ke pejabat dengan temujanji agar dapat saya sediakan gambar itu terang Pak Halim kepada saya sambil menghulurkan "kad alamat"kepada saya. Tambahnya lagi sebelum beredar dan selepas itu Hassan Ali seringke Medan. seakali sekalau pak Halim ada juga pergi bersama RM Hassan Ali dan tambah beliau lagi ketika mereka ke Parapat bertiga , Pak Halim pernah menjadi saksi RM Hassan Ali meninggalkan solat pada hari tersebut.

Pak Halim berkata , beliau hanya mampu tersenyum apabila membaca akhbar apabila Hassan Ali mengatakan bahawa beliau tidak pernah meninggalkan solat sejak beliau memasuki alam baligh. Boleh caya kaaa.......' Pak Halim berlalu sambil tersenyum. Jika ada masa penulis akan menulis lagi cerita-cerita yang disampaikan oleh Pak Halim kepada penulis.Tentu RM Hassan Ali masih ingat akan Pak Halim kawan sahabat beliau ketika sama-sama bertugas di jabatan kerajaan dahulu. Pejabat Pak Halim kini di Bangsar Park.