feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

PANAS!!!!!!!!!!ANWAR PENGASAS BUDAYA KRONI DAN RASUAH DI MALAYSIA

ANWAR :KAKI LAWAK MENJUAL BANGSA, AGAMA DAN NEGARA
Anwar menasihatkan Umno supaya jangan melakukan sesuatu untuk kepentingan diri. Sukar untuk menerima nasihat ini. Cuba kita ingat kembali, semua kakitangan pejabat Anwar yang berhenti, semuanya kini sudah kaya raya. Mereka ini bukannya pegawai kanan, cuma Setiausaha Sulit, Setiausaha Sulit Kanan dan Setiausaha Politik. Lihatlah Nasaruddin, Sarip Jusoh, Othman, Salamon semua kaya.

Arwah Pak Ibrahim, bapa Anwar pernah bergelar ahli korporat yang terkenal. Pengerusi Syarikat IOI, hingga kereta rasmi Pak Ibrahim pakai nombor ....... Pengerusi Innovest. Anwar bagi pula Pak Ibrahim "exclusive exporter" ubat-ubat dari Malaysia untuk dihantar ke Iraq yang bernilai RM 20 juta setahun. Anwar tuduh banyak syarikat perumahan tidak buat rumah murah untuk rakyat miskin dan susah. Bagaimana projek perumahan Syarikat IOI di Puchong, langsung tiada projek rumah murah.
Rani Ibrahim, abang Anwar, bukan main lagi. Dulu muflis, tapi sekarang pengarah beberapa syarikat termasuk syarikat perjudian Olympia. Rani dahulunya sering kali berada di Golf Course, bergeser dengan ahli-ahli koperat China. (Dua ayat berikutnya terpaksa dipotong untuk mengelakkan sensitiviti individu terbabit - penyunting).
Marzuki adik Anwar sudah kaya raya. Syarikat Innovest, kepunyaan Dato' Wong (Tengku Wong - Pahang) tidak boleh disenaraikan di KLSE. Bila Tengku Wong bagi arwah Pak Ibrahim dan Marzuki jadi Pengarah, Innovest disenaraikan di KLSE. Pak Ibrahim dan Marzuki dapat 30 juta saham dengan harga RM3.00 satu saham. Tidak berapa lama saham ini dijual dengan harga RM6.00 satu saham. Anak beranak dapat untuk lebih kurang RM90 juta.
Adik perempuan Anwar lain ibu pun sudah cukup senang. Selain daripada pengedar kereta Proton, pengarah beberapa syarikat termasuk Pengkalan Security di mana saham bumi akan diberi kepadanya. Dato' Wan Ismail, bapa mertua Anwar, seorang yang cukup setia pada Umno, pegawai yang didikasi, kini diberi tanggungjawab sebagai Pengerusi SAAG.
Kita tidak akan bercakap jika sebelum Anwar berkuasa semua keluarganya memang sudah aktif dalam dunia perniagaan. Semua mereka hanya aktif dalam dunia perniagaan apabila Anwar berkuasa di Kementerian Kewangan. Dulu Anwar kutuk Daim kerana membina empayar perniagaan diri dan anak buahnya. Bagaimana pula Anwar? Sudahlah bapa dan adik beradik, pegawai-pegawai di sekelilingnya termasuklah Dato' Ishak Ismail, Dato' Sarip Jusoh, Dato' Nazerii Abdullah, Dato' Kamaruddin Jaafar, Dato' Khalid Ahmad juga syarikat gergasi MRCB.
Anwar dan orang-orangnya juga kutuk anak-anak Dr M yang menceburi dalam perniagaan. Tidakkah Anwar tahun bahawa pendidikan dan ijazah mereka adalah bidang perniagaan? Dr M tidak pernah memberi kemudahan apa-apa kepada mereka.
Jadi Anwar jangan cuba tepuk dada yang dia bersih dari membina kekayaan keluarga dan sahabat sendiri. Belum jadi pemimpin nombor satu sudah berlebih-lebihan. Buat majlis hari raya pun mesti setaraf dengan YAB Pernada Menteri. Inilah orang tua-tua kata, bersila dulu sebelum duduk. Ingatlah sedikit apa jadi pada Shah Iran, Marcon dan Suharto. Mereka jatuh dan akan jatuh kerana rakyat. Anwar menggunakan Utusan Malaysia, guna Berita Harian, guna majalah Tamadun, guna Asiaweek, guna Newsweek, guna beberapa pegawai kerajaan, guna beberapa ahli politik, untuk caci maki dan memburuk-buruknya Dr M. Bila Dr M lantik Tun Daim sebagai Pengarah Urusan MITEN, Anwar tidak senang hati. Tapi dia berpura-pura. Depan Dr M setuju, tapi belakang dia kutuk. Peojek Cyberjaya dan MSA, banyak rungtan, Anwar tidak memberi kerjasasa. Seolah-olah nak melengah-lengahkan MSC. Kalau Dr M sudak tidak ada, Anwar ambil alih, Cyber terbengkalai, MSC akan hancur dan mungkin utrajaya tidak akan menjadi kenyataan.