feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

ANWAR MEMBENCI EZAM


BUKTI KENYATAAN ANWAR KUKU BESI
1. Mengikut Ezam, beliau sudah tidak tahan lagi dengan apa yang berlaku apabila Anwar dikatakan telah mengarah bahagian Permatang Pauh supaya tidak membuat sebarang pencalonan bagi jawatan timbalan presiden.“Bagi saya, (Dr) Syed Husin (Ali) adalah penyandangnya (timbalan presiden), jika dia (Anwar) meminta bahagian tersebut supaya jangan mencalonkan Syed Husin, itu bermakna Anwar menyokong Azmin.“Mengapa Anwar tidak boleh bertindak tegas dan kata 'tidak' kepada Azmin?” soalnya. Ezam mendakwa, arahan Anwar itu juga merupakan salah satu sebab ketua PKR Permatang Pauh, Anuar Shaari keluar parti.
2. “Memandangkan Anwar telah menghalang Azmin daripada bertanding jawatan timbalan presiden, maka dia (Azmin) kemudiannya menghalang Anwar daripada bertanding jawatan tertinggi parti itu," dakwa Ezam.Beliau merujuk kepada keputusan Anwar menarik diri daripada bertanding jawatan presiden pada saat-saat akhir.Anwar pada mulanya bertegas mahu bertanding jawatan tersebut walaupun dia dilarang aktif dalam politik sehingga April tahun depan, selepas disabitkan dengan kesalahan salahguna kuasa. Bagaimanapun beliau menarik diri selepas Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) tidak mahu parti itu berdepan dengan risiko pendaftarannya dibatalkan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).
3.Ezam juga menuduh Azmin menghalang Anwar daripada menemui Abdul Rahman
4.Ketika ditanya mengapa membuat keputusan meninggalkan PKR, kata Ezam, "Saya tidak mahu terlibat dalam petty politiking dan juga narrow inner circle poltics in PKR."Beliau enggan mengulas lanjut apakah yang dimaksudkannya itu.Ezam merupakan bekas setiausaha politik Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan sebelum dipecat pada 2 September 1998.