feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

KHALID SAMAD NAK TAWARKAN KAWASAN YANG BESAR UNTUK KILANG ARAK.


BACALAH BLOG KHALID.......


Dari segi operasinya, kilang tersebut mempunyai 300 orang pekerja, sebahagian darinya orang Melayu beragama Islam. Sambil itu, 100% dari bahan keperluan utama ia itu ‘Malt’ diimpot dan 50% dari produk keluarannya diekspot. Dewasa ini, pasaran sasaran adalah di luar Negara kerana pasaran Malaysia dianggap tepu.

Setelah selesai penerangan beliau, saya mula menceritakan hajat kunjungan kami ke kilang tersebut. Saya menjelaskan kepada Dato’ bahawa kedudukan kilangnya amat strategik dan walaupun dahulunya ianya dikelilingi hutan, sekarang ianya bagaikan mercu tanda pintu masuk ke Bandar Raya Shah Alam. Saya bertanya samada pihak kilang mempunyai apa-apa rancangan ‘extension’ atau pembesaran dan samada rancangan itu mungkin terlaksana di tapak itu atau memerlukan tapak yang lebih luas. Saya menyebut bahawa sekiranya tapak yang lebih luas diperlukan, maka kemungkinan satu tapak di pelabuhan Klang, memandangkan 100% bahan keperluan Malt diimpot dan 50% bahan keluaran diekspot, boleh diusahakan. Sekiranya itu merupakan satu kemungkinan, maka tapak kilang itu hendaklah kita ‘ear mark’ atau cadangkan sebagai tapak Terminal Bas Shah Alam. ( bagus khalid tolong carlsberg. bagi kawasan yang amat strategi. jimat minyak dan segalanya)
blogger ingat khalid nak tutup terus carlsberg. rupanya tawarkan tanah lain. sepatutnya khalid pi la beli tanah kilang arak tu dan suruh dia pindah ke luar negara. baru namanya jihad. lagipun kan pemilik dia kata, dia banyak eksport ke luar negara sebab pasaran malaysia tepu.