feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

YANG AKU PELIK HARI INI- SIRI 2

selepas aku melihat kejadian pelik yang pr perak buat , aku mendengar lagi satu kenyataan yang pelik dari guan eng dalam buletin jam 8 ( 7/2/2010). bila wartawan tanya dia pasal kenapa dia robohkan gerai? dia jawab mudah sahaja, kita lakukan kerana untuk kebaikan semua. kalau kita tak robohkan ramai yang akan kata kerajaan.tengok sahaja nst ada lapor pasal apa kerajaan negeri tak ambil tindakan ke atas gerai-gerai yang dibina secara haram.
baru hari ini aku dengar guan eng bertindak atas sebab laporan akhbar. yang aku pelik, kenapa guan eng tak tutup rumah urut, pusat pelacuran, pertambahan penjualan arak bila akhbar dan rakyat laporkan? bila gerai haram melayu ambil tindakan segera? bila rumah urut dan pusat pelacuran diam sahaja. guan eng kena tahu ada berapa rumah urut atas nama pusat refleksiologi di buka secara halal atau haram selepas kau perintah.kenapa tak ambil tindakan selepas rakyat nyatakan?aku percaya ada adun melayu dari pkr laporkan kepadanya. tetapi kenapa diam???salleh man pondan tak laporkan ke pasal rumah urut di dun permatang pasir dekat dengan poliklinik
peliknya aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bodohnya guan eng bagi jawapan pada wartawan macam tu.guan eng dah gelabah gila bila cat dan umar abdul aziz ala dirinya di bongkar. CAT bukan telus lagi. CAT guan eng boleh sama dengan CAT kurap.dalam akhbar sinar guan eng kata tender terbuka dan ramai yang dapat ialah melayu.dari segi fakta statistik mungkin betul, tapi disebalik tabir????guan eng cauvanis.10 kontraktor melayu dapat kontrak katakan dalam RM100 000. tapi 2 orang kontraktor cina dapat kontrak sama juga RM 100 000. inilah keadilan kot bagi guan eng.
rupanya medan ikan bakar dekat area sungai nibong pun dia nak robohkan. mana yang melayu dapat untung, dia nak tutup. malik itik pun dok diam sahaja sebab nak jaga kuasa.nak jaga kereta rasmi dan nak jaga projek kroni. malik dulu berebut dengan fairuz pasal projek nak cetak akhbar pr di pulau pinang.
inilah nasib melayu pulau pinang. dulu mereka kata umno menghimpit. sekarang ? bukan himpit lagi. pr bagi melayu mampuih terus.