feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

SOROTAN 2009 KE ARAH MEMUSNAHKAN AGAMA ISLAM DI MALAYSIA

golongan ini sanggup bersumpah dengan mempermain-mainkan Al-Quran dan Nama ALLAH SWT.. Orang Islam yang beriman.. sepatutnya berasa sedih dan pilu dengan kejadian mempermain-mainkan Ugama bukannya menyokong sekonyong-konyongnya.lihatlah betapa pas memertahankan tindakan gobala dan ngar kor meng menggunakan ayat quran tanpa menggunakan sebutan yang betul. kalau dah tak tahu baca maksud pun takpe. ini tidak baca ikut suka hati mak bapak dia. kenapa pas begitu celaka dalam hal ini. MAKA CELAKALAH ORANG YANG MEMPERMAINKAN AGAMA ALLAH. SIAPAKAH MEREKA? PAS DAN PKR
SAHKAH NIKAH MEREKA ? ANAK DARA NAK BERNIKAH PERLU DAPAT KEBENARAN WALINYA.AYAH PEREMPUAN TU HIDUP LAGI. KENAPA BAWA LARI.KOMPROMILAH WAHAI PEMIMPIN MUDA PAS. BILA DAH TAK SAH.....APAKAH HUBUNGAN MEREKA SAH?HUBUNGAN KELAMIN MEREKA SAH AH SELAMA INI?EEE BANYAKNYA MASALAH.KALAU JANDA TU LAIN LAH..BACA KENYATAAN DI BAWAH :
Adanya wali bagi calon mempelai wanita, karena Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
لاَ نِكَاحَ إِلاَّ بِوَلِيٍّ
“Tidak ada nikah kecuali dengan adanya wali.” (HR. Al-Khamsah kecuali An-Nasa`i, dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Al-Irwa` no. 1839)
Beliau Shallallahu ‘alaihi wa sallam juga bersabda:
أَيُّمَا امْرَأَةٍ نَكَحَتْ بِغَيْرِ إِذْنِ مَوَالِيْهَا فَنِكَاحُهَا بَاطِلٌ، فَنِكَاحُهَا بَاطِلٌ، فَنِكَاحُهَا بَاطِلٌ
“Wanita mana saja yang menikah tanpa izin wali-walinya maka nikahnya batil, nikahnya batil, nikahnya batil.” (HR. Abu Dawud no. 2083, dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Abi Dawud)
Apabila seorang wanita menikahkan dirinya sendiri tanpa adanya wali maka nikahnya batil, tidak sah. Demikian pula bila ia menikahkan wanita lain. Ini merupakan pendapat jumhur ulama dan inilah pendapat yang rajih. Diriwayatkan hal ini dari ‘Umar, ‘Ali, Ibnu Mas’ud, Ibnu ‘Abbas, Abu Hurairah dan Aisyah radhiyallahu ‘anhum. Demikian pula pendapat yang dipegangi oleh Sa’id ibnul Musayyab, Al-Hasan Al-Bashri, ‘Umar bin Abdil ‘Aziz, Jabir bin Zaid, Ats-Tsauri, Ibnu Abi Laila, Ibnu Syubrumah, Ibnul Mubarak, Ubaidullah Al-’Anbari, Asy-Syafi’i, Ahmad, Ishaq, dan Abu ‘Ubaid rahimahumullah. Al-Imam Malik juga berpendapat seperti ini dalam riwayat Asyhab. Adapun Abu Hanifah menyelisihi pendapat yang ada, karena beliau berpandangan boleh bagi seorang wanita menikahkan dirinya sendiri ataupun menikahkan wanita lain, sebagaimana ia boleh menyerahkan urusan nikahnya kepada selain walinya. (Mausu’ah Masa`ilil Jumhur fil Fiqhil Islami, 2/673, Al-Mulakhkhash Al-Fiqhi, 2/284-285)

ISLAM DI HINA LAGI DI BAWAH PAKATAN RAKYAT
KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi (Bahagian Rrayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) di sini, sebentar tadi memutuskan bahawa perkataan "Allah" boleh digunakan dalam penerbitan Herald Catholic Weekly. Hakim Datuk Lau Bee La membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan semakan kehakiman oleh Gereja Katolik.


INI ADALAH KEJAYAAN BESAR KHALID SAMAD PAS, DR HATTA DAN PKR. TIDAKKAH MEREKA TAHU BAHAWA HERALD TELAH MENEMPELAK ALLAH YANG MAHA BESAR. MEREKA MENDUAKAN ALLAH .LALU PAS PUN REDHO. KEMUDIAN , PERKATAAN ALLAH INI KELAK AKAN DIPERMAINKAN OLEH AJARAN KRISTIAN. MEREKA SENDIRI TIDAK MEMPERCAYAI ALLAH ITU ESA. PUASLAH HATI KHALID SAMAD DAN PAS SEKARANG APABILA ISLAM BAKAL DIMUSNAHKAN.PAS DITUBUHKAN ADALAH UNTUK MEMUSNAHKAN AJARAN ISLAM SECARA TERANCANG DAN HALUS.
4. SI KAFIR MEMPERTIKAIKAN PERUNTUKAN MEMBINA MASJID YANG TERLALU BANYAK .DENGAN KATA LAIN MEREKA MINTA BINALAH BANYAK RUMAH BERHALA. LALU PAS DAN PKR KATA SOKONGLAH DAN PERLU BANYAK BINA RUMAH BERHALA SEBAB ISLAM ADIL.APAKAH PAS DAN PKR TAK BACA SIRAH PEMBUKAAN KOTA MEKKAH. NAK KATA BAHALUL TAPI NGAJI. YANG BLOGGER TAHU HATI MEREKA TELAH DIBUTAKAN DARI MENGINGATI ALLAH.