feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

RAMADHAN MENGAJAR ERTI KEBESARAN

hampir 4 hari blogger tidak mengulas apa-apa isu di dalam mysrimuara memandangkan blogger terlibat dengan beberapa tanggungjawab di khariah. ramadhan bulan yang mendidik diri blogger mengenal erti kawan dan lawan, musuh dan sahabat dan juga berehat untuk beribadah. maka dihadiahkan tarawikh itu oleh Allah untuk mendidik hambanya erti ketenangan jiwa.terdengar suara imam dan bilal menjalankan amanah.terdengar suara sahabat-sahabat qariah meneruskan agenda mengimarahkan masjid dan surau dengan taddarus.mereka semua ini orang umno dan pas.. ramadhan menyatukan mereka.
pulau pinang sebuah negeri yang aman dan kaya dengan hasil industrinya. komposisi melayu yang berjumlah hampir 37% menyebabkan melayu di pulau pinang terpaksa mengharungi kehidupan dengan penuh cabaran. hari ini tanggal 15 ramadhan, orang islam yang berniaga di kaki lima disekitar george town di halau oleh pemimpin yang menggelarkan dirinya umar abdul aziz. orang islam ini membuka bazar ramadhan sejak dari dahulu lagi.alasan yang diberikan oleh kufar guan eng ialah faktor keselesaan.bazar ramadhan yang diwujudkan menyebabkan persekitaran seakan semak.persoalan yang blogger nak tanya kepada guan eng, orang cina bawa lori kecil dan berkumpul seterusnya membuka medan selera di mana-mana mereka suka. perkara ini berlaku di bukit mertajam, sekitar simpang ampat sps, sekitar bukit bendera. mereka tidak mempunyai lesen pun dan mereka lagi menyemakan persekitaran. mengapa guan eng begitu membenci peniaga islam? wakil pas dan pkr hanya berdiam sahaja dalam hal ini.
kenyataan guan eng baru-baru ini yang mahu menggunakan wang zakat untuk pembangunan negeri pulau pinang seperti selangor amat menyedihkan hati blogger. ketika cadangan ini dikemukakan, tiada seorang pun adun pkr dan pas yang menasihati guan eng kufar. mereka takut seperti tiada telur. telur semua berada di hujung tanduk.zakat di pulau pinang mencecah rm 38 juta. guan eng nampak jumlah ini. ketidakadilan bakal berlaku kerana guan eng mungkin akan menggunakan wang zakat untuk membayar kepada warga emas islam.warga emas bukan islam guna duit kerajaan negeri. ini tidak adil. duit kerajaan negeri tidak disalurkan kepada orang islam pulau pinang.
pas sudah tentu akan menyalahkan umno. blogger tidak terkejut kerana memang tugas pas menyalahkan umno dan mereka sahaja yang betul. dalam keadaan sekarang pas akan menyembah dap. salleh man akan cuba sedaya upaya mempertahankan guan eng kerana inginkan jawatan ydp maipp. salleh man nak jadi ydp maipp yang dijerut leher oleh guan eng kufar. mana salleh man boleh lawan? nak tarbiyyah puak dap supaya kurangkan kedai arak dan rumah urut? dilaporkan peningkatan jumlah rumah urut dan lesen menjual arak meningkat. ini tidak termasuk restoran yang menjual arak tanpa lesen.
melayu pas dan pkr harus berbangga kerana berkat kesabaran mereka bersatu dengan guan eng, maka guan eng hadiahkan mereka arak dan pusat urut yang dipelopori oleh peniaga pro dap. di kawasan ustaz makhtar sg bakap sahaja ada lebih kurang 6 pusat urut . v3 sarang maksiat, ustaz makhtar tak berani nak tutup. dulu depa dok kata dato rashid. kenapa ustaz makhtar penakut ???????ustaz makhtar dibelakang kemungkaran ini. ustaz maktar bertanggungjawab meluluskan segala lesen arak dan pusat urut.
blogger akan paprkan segala gambar pusat urut ini dan kegiatan di dalamnya utk seluruh rakyat malaysia saksikan betapa hebatnya ustaz2 pas dan pkr mengungguli maksiat di pulau pinang. tunggu selepas hari raya.blogger berdoa moga ramadhan akan menguatkan jiwa blogger dan rakan seperjuangan dalam meneruskan misi menentang kufar di pulau pinang. kita bangun bersama PENANG LIGAN JANGAN DAN LIGAN. SELANGOR DENGAN SELANGOR BANGKIT. PERAK DENGAN PERAK BANGKIT DAN KITA DENGAN SLOGAN PENANG LIGAN JANGAN DAN LIGAN.KITA LIGAN DAP , PAS DAN PKR DENGAN MENDEDAHKAN SIAPA MEREKA. KEPADA SEMUA BLOGGER PRO SEMANGAT MELAYU DAN SEMANGAT ISLAM, MARILAH KITA SEMARAKKAN KEMPEN DAN SLOGAN INI. KITA LIGAN MEREKA.TAKBIR! HIDUP MELAYU!!!