feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

MIC NYAHKAN DARI BERSAHABAT DENGAN UMNO

dalam keadaan sekarang, bersahabat dengan mic bererti bersahabat dengan ular yang berada di dalam rumah. ular jika tidak dihalau keluar dengan buluh atau tidak diketuk badannya, maka sudah pastilah ular tersebut akan mematuk dan mengeluarkan bisa yang boleh membunuh.keadaan inilah sebenarnya yang berlaku pada umno sekarang. mic lupakan jasa umno dalam memelihara dan memartabatkan nasib bangsa india di malaysia. siapa yang menolong kaum india sejak dari zaman kanggani lagi?jika tidak kerana melayu yang perjuangkan merdeka, maka sudah pastilah india dan cina akan bergerak keluar dari tanah melayu.
peredaran masa yang amat cepat berlalu selepas mac 2008, melihat wajah sebenar mic. siapakah kepimpinan mic sekarang? kepimpinannya yang pincang dan tidak meransangkan.mic punya masalah, ditempelak kepada umno. umno seperti kambing hitam yang amat mendukacitakan. dengan mudah mic cuba memalit kotoran tahi lembunya kemuka umno. yang peliknya, pemimpin umno dan melatah dan diam sahaja. pemimpin umno tak marah dan diam sahaja.semuanya tak berapa berani. wahai kaum india yang pro mic, kau orang semua tahu kes di bawah ini kan :
SOTHINATHAN (CALON TIMBALAN PRESIDEN MIC - TEMPAT KETIGA ) MEROMPAK HAK KAUM INDIA.
S. Sothinathan adalah salah seorang daripada calon timbalan presiden MIC yang terlibat dalam jenayah saham Telekom yang seharusnya diperuntukkan kepada masyarakat India melalui MAIKA Holdings. Pada bulan September 1990, Menteri Kewangan telah membuat tawaran istimewa iaitu memberi jumlah 10 juta saham Telekom pada kadar RM5.00 sesaham kepada MAIKA Holdings.Pada Oktober 1990, Arab Malaysian Merchant Bank telah meluluskan permohonan MAIKA Holdings dan memperuntukkan sebanyak RM50 juta untuk membeli saham-saham tersebut. Walaubagaimanapun, Menteri Kewangan diberitahu bahawa MAIKA Holdings hanya mengambil sebanyak 1 juta saham sahaja dan selebihnya 9 juta saham lagi telah dialihkan kepada 3 buah syarikat yang dikatakan mewaklili kepentingan kaum India.
ketika kes ini berlaku ,S. Sothinathan adalah pemegang saham dan pengarah dua syarikat tersebut iaitu:
1. Advance Personal Computer Sdn. Bhd.
(Jumlah peruntukan saham sebanyak 3 juta unit saham bernilai RM15 juta)
2. SB Management Services Sdn Bhd
(Jumlah peruntukan saham sebanyak 3 juta unit saham bernilai RM15 juta)
(Rujukan: "Samy Vellu and the Malka Scandal" oleh Lim Kit Siang, DAP 1992)
Kesimpulannya, sebanyak 6 juta saham bernilai RM30 juta telah dirompak oleh pemimpin mic sendiri secara terang-terangan oleh kedua-dua syarikat kepunyaan Sothinathan ini.namun, perwakilan mic masih tetap marahkan tun m? ugut umno dan tak beri undi pada umno. di hadapan umno , kononnya menyokong, tetapi di belakang apa yang mereka buat? mereka kata paa kaum india jangan beri lai undi pada calon umno????mno pun tahu hal ini. tapi umno masih nak berkawan lagi. apa yang berlaku dalam perhimpunan mic tempoh hari, adalah satu penghinaan besar buat umno. negarawan ulung dicadangkan gambarnya dkalung dengan selipar?
blogger tunggu apa tindakan umno>>>................