feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

RASUAH LAGI EXCO SELANGOR

MAKANLAH SAYANG!!!!!!!MAKANLAH HARTA RASUAH SAYA YER SAYANG?????
Laporan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia oleh oleh Gerakan Rakyat Anti Korupsi (Gerak) mengenai penyelewengan dana berjumlah RM 375, 000.00 oleh seorang ADUN mengingatkan penulis kepada peristiwa beberapa minggu lalu. Penulis ditawarkan untuk membeli satu dokumen yang mengandungi salah guna kuasa dan penyelewengan peruntukan DUN berjumlah RM 375 ribu dengan harga RM 10 ribu. Namun tawaran itu terpaksa ditolak setelah tiada pemimpin UMNO yang berminat untuk membiayainya. Menurut sumber penulis, dokumen tersebut merupakan butiran terperinci pengagihan peruntukan DUN yang dikawal oleh ADUN Batu Tiga YB Rodziah Ismail yang juga merupakan PENGERUSI JAWATANKUASA (EXCO) TETAP KEBAJIKAN, HAL EHWAL WANITA, SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI. Bagaimanapun penyelewengan tersebut bukanlah untuk peruntukan DUN Batu Tiga yang diwakilinya.
Sebaliknya dakwaan ini membabitkan peruntukan DUN Sementa yang diiletakkan dibawah jagaan beliau. Untuk rekod, kerajaan negeri memutuskan peruntukan negeri untuk setiap DUN yang berjumlah RM 500 ribu setahun akan diletakkan di bawah EXCO sekiranya DUN tersebut diwakili oleh wakil rakyat BN. Selain Sementa, Rodziah juga turut mengawasi dan menguruskan peruntukan bagi DUN Kuang dan Batu Tiga. Rodziah dikatakan telah menghabiskanhampir RM 400 ribu dalam enam bulan pertama tahun ini terutama di di DUN Sementa dan Kuang. Selangordaily percaya laporan oleh Gerak hanya mengenai urusan di DUN Sementa kerana jumlahnya sama dengan apa yang dimaklumkan kepada kami beberapa minggu lalu.


P/S :INI YANG BLOGGER DAPAT KOMEN :

Yb Rod tak tahu apa apa, dia sign saja semua permohonan, mengirakan semua berjalan lancar. Tetapi we're not superwomen. YB yang berlatar belakang JIM ini, tiada idealisma politik macam bosnya. Bahkan orang JIM lebih ramai dari PKR, harap dibetulkan. Sebutkan Exco Selangor betul betul orang PKR? tak dak? Betulkan saya, mereka cuma pakai tiket PKR, tapi dalam mereka UMNO, JIM, DAP,dll..