feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

KENYATAAN BODOH IDHAM LIM.KALAU BEGITU ISLAM IKUT MAJUSI LAGI BAIK

habuan dunia untuk idham lim.............semua boleh demi ikut budaya .

kenyataan dari YB.Idham Lim berkenaan isu pasang dan pegang lilin:-


1. Memegang lilin dan Colok bagi orang cina adalah budaya nenek moyang yang sudah turun temurun diamalkan. Kebetulan saya adalah bekas penganut agama Buddha selama 22 tahun sebelum memeluk Islam, saya ingin jelaskan bahawa menyalakan lilin adalah budaya yang diamalkan oleh bangsa kami turun temurun malah ia menjadi amalan kepada penganut Islam di negara China. Sebab itulah jika kita berkunjung dimana-mana mesjid di China kita pasti akan dapat membeli colok yang dijual dimesjid. Semasa sembahyang hari raya puasa atau haji, jangan terkejut bila kita menyaksikan kumpulan Imam dan Persatuan Islam serta AJK Mesjid berbaris masuk ke dalam mesjid dengan memegang colok yang dinyalakan sambil mengalunkan takbir hari raya, dan sebelum melangkah masuh ke dewan sembahyang colok itu ditinggalkan diluar (saya ada koleksi gambar mengenai upucara ini).

( bodoh punya idham lim. apa beza colok dengan lilin.colok dan lilin beza mangkuk hoi!!!!!. colok macam setanggi la bagi wangi .dekat masjid aku pun pakai setanggi. setanggi ni untuk orang india. orang dok habaq kenapa nyalakan lilin. kenapalah ramai orang pas jahil dan bodoh dan nak bodohkan orang. aku pun tengok dokumentari masjid di china. jangan la bodoh sangat.sia-sia jadi ketua penerangan pas.lilin tu macam majusi. kalau gitu kita sembah api lai baik sebab ikut budaya majusi.kenapa biul wal bongok sangat.aku geram betul dengan mereka yang jahil.apabila orang yang bukan tafsir, bercakap soal hukum)



2. Kami sama-sama memegang lilin sebagai menghormati acara selingan yang diadakan dalam sidang media itu dan bukannya bertafakkur seperti yang diminta. Sebelum ini sudah sekian banyak teman bukan muslim yang menghormati upucara membaca doa dan pelbagai majlis. Jangan jadi golongan orang yang jahil ilmu ... dan buat2 b0d0h


( apabila Allah menempelak kebodohan itu semula kepada idham lim, nizar dan pas semalaysia.lepas ni kita pakat-pakat nyalakan api di kuil sebab hormat acara agama hindhu dan majusi. lepas ni halal tukar agama bagi pas. semua boleh )


p/s : pas tak faham apa beza lilin dan colok. sekarang orang bicara pasal lilin bukan colok.........)