feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

HATU MANIK URAI DAN PERLAWANAN ANTARA NAJIB DAN NIK AZIZ

siapa tolak debat dan siapa tolak musyawarah?
sekali lagi isu hantu akan mengahntui manik urai. manik urai sekali lagi menjadi indikator kepada tok pa dan tok jib. jika manik urai jatuh ke tangan umno, bermakna tok jiz akan berundur dan tok jib adalah juara.apapun segalanya berlandaskan kepada HANTU yang menghantui pas.

blogger bersyukur kerana jumlah pengunjung mysrimuara telah mengjangkau lebih 100 000 orang. angka yang tak pernah blogger ramalkan. sebagai blogger kampung yang tidak ditaja oleh mana-mana pihak, bergerak bersendirian ,habiskan wang kerana pengorbanan kerajaan dan suka dengan dunia lone ranger, menjadikan blogger berpegang kepada prinsip yang hak tetap hak , yang bathil tentang sampai ke liang.dunia politik ialah dunia pasca neraka dan pasca syurga. dua olahan nada berdasarkan kepada zarah kebaikan dan kejahatan. ada orang nampak umno memegang tompok zarah neraka, tetapi bagi blogger , pas yang berpegang kepada zarah neraka.
manik urai adalah sempadan perang saudara antara satu keturunan quraisy.Quraisy melahirkan nabi akhir zaman dan qurais juga melahirkan ahlul neraka yang banyak. di kelantan, mereka bersaing sesama satu loghat dan satu keturunan tetapi berlainan parti. kedangkalan itulah yang menyebabkan mereka terbelahak untuk merebut kuasa.Kenapa?kerana kuasa akan menjanjikan mereka syurga dunia.untuk berkuasa dalam politik manik urai, maka senjata makian dan fitnah sekali lagi digunakan. hantu!hantu! hantu!....itulah dari dulu yang aku dengar.apakah pas tiada lagi isu berasaskan usul fiqh dan daulah?fikirkan...........