feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

ANAK MUDA KELANTAN DAH TOLAK. BILA ANAK MUDA MALAYSIA NAK TOLAK PR?

SUMBER MALAYSIAKINI.


Salah satu punca kemerosotan undi yang diperolehi calon PAS di Manek Urai adalah kerana pengundi muda di beberapa saluran menyokong BN, kata Setiausaha PAS Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim. "Saluran (mengundi) orang tua menyokong kita, manakala saluran yang ramai muda, kita gagal di situ



Beliau mendapat 5, 348 undi manakala calon BN Tuan Aziz Tuan Mat mendapat 5,283 undi. Mohd Zaki berkata, pengundi muda tidak mempunyai sikap politik yang jelas, yang mudah disogok dengan janji-janji BN.( BACA ORANG MUDA. BILA KALAH MACAM-MACAM PAS KATA PADA ORANG MUDA. MASA ORANG MUDA BAGI PADA PR ELECTION 2008, PAS PUJI MELANGIT. SEKARANG PAS KATA ORANG MUDA KELANTAN TERIMA RASUAH) "Sikap politik orang muda tidak sama dengan sikap politik orang tua yang menyokong PAS," katanya. Sehubungan itu, katanya, PAS Kelantan akan membuat penilaian untuk mengkaji mengapa wujudnya sikap tidak menentu di kalangan pengundi muda, termasuk di Manek Urai.
Difahamkan, BN memang di lima daripada sembilan pusat pengundian, iaitu Temalir, Laloh, Manek Urai Baru, Manek Urai Lama dan Manjor. Manakala PAS pula menang di Lata Rek, Peria, Chuchuh Puteri dan Sungai Sok. Dalam pilihanraya umum tahun lalu, PAS menang di semua pusat pengundian, kecuali di Manjor.
p/s : pas hina orang muda kelantan.