feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

GAGALNYA PERSANDINGAN PARTI ISLAM UMNO DAN PAS

bilakah pas dan umno akan bersatu ?
Mungkin nik aziz dan seluruh ulamak pas telah lupa kepada peringatan Allah dalam surah al a'raf ayat 175-176 yang bermaksud:
Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami. kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu.. Tetapi ia bermati-matian cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.
p/s : ayat di atas khas buat nik aziz dan seluruh lamak pas. ustaz pas kata ulamak umno anjing.so apa kurangnya ulamak pas pun sama jugalah perangai macam ayat Allah di atas. mereka mendustakan agama mereka inginkan pangkat dan buang persaudaraan.mahfuz, husam dan nasaruddin semua ikut nafsu nak kuasa dan pangkat. kenapa nak menang pilihanraya? sebab nak jadi menteri. bila jadi menteri boleh balun wang rakyat macam yang berlaku di perak bawah nizar namrud. sawit di kalimantan, balak di hulu perak, dan pelbagai lagi. merekalah ahli neraka yang akan kekal di dalamnya. selama ini orang melihat pas islam, tetapi kuat lagi islam jemaah karkun Tabligh. merekalah yang mencari iman. pas mencari hawa nafsu untuk mengisi sekalian ulamak mereka ke dalam neraka Allah. pas mencipta ulamak sebagai nabi dan bukannya warisatul anbiya.
Saidina Umar r.a pernah bertanya kepada Ziyad bin Hudair:"Apakah kamu mengerti apa yang merusak Islam ?", Ziyad berkata: "Tidak." Umar berkata: Tergelincirnya seorang alim, debatnya orang munafik -dengan ayat Al-Qura'an- dan (penetapan) hukumnya para imam yang menyesatkan. "

p/ s: lihat kata umar. debat...saya ulang debat...saya ulang debat...siapa yang ajak debat? bukankah nik aziz? bukankah nik aziz?bukankah nik aziz? kita ingin muqabalah, dia ajak berdebat.jika pas marah kan saidina umar, maka apakah umar juga sesat ?