feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

YANG MANA BESAR ?NIK AZIZ ATAU RASULULLAH SAW

gandhi disanjung oleh hindraf.pas sokong hindraf.pas agungkan gandhi daripada nabi besar Muhamad SAW.

ini kata nik aziz:


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di dalam laporan Mingguan Malaysia menegaskan, persoalan kaum tidak pernah menjadi ancaman kepada partinya kerana agama mengajar kepentingan ketuanan Islam dan bukannya ketuanan sesuatu kaum. Menurut beliau, Allah tidak pernah mengiktiraf kemuliaan sesuatu kaum berdasarkan kulit atau kaum tetapi secara mutlak hanya memandang kepada ketakwaan yang mematuhi apa yang disuruh dan menjauhi apa yang dilarang-Nya. “Pas mengamalkan ketuanan Islam dan bukannya ketuanan Melayu seperti yang diagungkan oleh UMNO,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Jubli Perak Kepimpinan Ulama di Markas Tarbiyah Pas Pusat di Taman Melewar di sini hari ini



ini kata-kata Rasulullah SAW


Rasulullah bersabda: "Persoalan khilafah ini di tangan bangsa Quraisy. Tak seorang pun yang mengambil alihnya, kecuali Allah akan menjerumuskan mukanya ke dalam api neraka. Hal ini jika memang mereka masih tetap berpegang,teguh pada agama".



Dalam hadits yang lain, nabi bersabda: "Persoalan khilafah tetap di tangan Quraisy selagi ada dua orang dari mereka". Ahmad dan Abi Ya'ia meriwayatkan hadits dari "Abdullah ibn Mas'ud, yang dinyatakannya marfu': "Wahai bangsa Quraisy, sesungguhnya kamu yang berhak atas kepemimpinan ini, selagi kamu tidak berbuat bid'ah. Jika kamu berubah, maka Allah akan mengutus seorang yang akan meluruskan kamu, sebagaimana dahan pohon diluruskan".



Dalam riwayat Ahmad yang lain dikatakan: "Kepemimpinan tetap berada di tangan kamu, dan kamulah pemimpinnya". Dalam riwayat Ahmad yang lain lagi dikatakan: "Sedianya kepemimpinan ini berada di tangan Humair. Tetapi kemudian Allah mencabutnya dari mereka dan ditetapkannya untuk bangsa Quraisy dan akan kembali kepada mereka".
nak percaya nabi SAW atau nik aziz tok guru pas?