feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

MISBAHUL MUNIR BANGGA TERIMA RASUAH

ada juga dikalangan yb pr yang menjadikan wanita sebagai habuan .......................tapi atas nama pakatan semuanya halal dan syurga
misbahul munir setpol nizar namrud

OLANG NIZAR PUNYA PASAL, DAPAT HARGA ISTIMEWA
Semalam saya tukar tayar kereta di kedai tayar Silibin. Saya dilayan macam juga orang lain. Tiba-tiba ada seorang Cina menyapa saya, " lu olang Nizar ka ?". Saya jawab, "mana lu tahu". " ini gambar". Dia tunjuk gambar Hj Nizar yang masih melekat di cermin kereta saya. Saya senyum sahaja.Tiba-tiba meluru seorang Cina lain dari dalam kedai, bawa surat khabar Cina, dia tunjuk-tunjuk surat khabar tu pada kawan-kawannya yang lain, dia mendekati saya, " Haji, ini lu punya muka ka?" Dia tunjuk surat khabar Cina yang ada gambar saya bersama ADUN-ADUN lain sewaktu sidang bawah pokok 3 Mac yang lalu. Sekali lagi saya senyum. Riuh rendah dengan jeritan, "Kita mesti sokong itu Nizar, Pakatan Rakyat, ini kali kasi tumbang sama BN, itu Jelapang ha, kali ini, mampus la dia, semua orang Cina tak kasi undi sama dia la".Saya saja nak tanya, "itu ADUN Jelapang ada balek ka ini kawasan" Apa mereka jawab, balek pun talak guna, semua orang talak peduli sama dia, kalau dia mahu tukar tayar sama saya, saya pun talak mahu bikin, pekan Jelapang, semua kedai tarak jual balang sama dia dan keluarga dia, dia shooping lain tempat, mahu beli bawang pun pergi itu Tesco, semua kedai tarak teriam dia".Begitu sekali marahnya pengundi Cina kepada ADUN Hee yang keluar DAP menyokong BN.Apa Cina tu kata lagi kat dia, saya tanya sepatah je, tetapi nak tunjuk marah punya pasal, macam-macam dia orang kata pada Hee, " Dapat duit juta-juta pun talak guna, semua rakyat talak suka sama dia, mahu makan kedai pun, olang talak peduli................................. panjang lagi yang dia orang kata kat Hee, maki hamun, mencarut pun ada.Kebetulan tak berapa ramai pelanggan, semua pekerja Cina dan India mengerumi saya. Saya nak ganti satu tayar sahaja, tetapi semua pekerja termasuk yang jaga kaunter pun ikut sama buka tayar, angkat tayar, tukar dan pasang skru.Saya dapat harga yang istimewa hari tu.( bangga dengan rasuah)
TAKRIF SUAPAN ( RUJUK WEB SPRM)
Takrif Suapan

wang, derma, alang, pinjaman, fee, hadiah, cagaran berharga, harta atau kepentingan mengenai harta, iaitu apa-apa jenis harta, sama ada alih atau tak alih, atau apa-apa manfaat seumpama itu yang lain;
apa-apa jawatan, kebesaran, pekerjaan, kontrak pekerjaan atau perkhidmatan, dan apa-apa perjanjian untuk memberikan pekerjaan atau memberikan perkhidmatan atas apa-apa sifat;
apa-apa bayaran, pelepasan, penunaian atau penyelesaian apa-apa pinjaman, obligasi atau liabiliti lain, sama ada keseluruhannya atau sebahagian daripadanya;
apa-apa jenis balasan berharga, apa-apa diskaun, komisen, rebat, bonus, potongan atau peratusan;( MISBAHUL DAPAT POTONGAN KERANA DIA MENGGUNAKAN KUASA SEBAGAI BEKAS SETPOL.INILAH RASUAH.SEBELUM INI BELIAU TAK PERNAH PUN DAPAT POTONGAN HARGA.APAKAH PAS TAK NAMPAK.APAKAH INI KETELUSAN YANG BAIK.APAKAH INI YANG ISLAM AJAR?MEREKA MEMAKAN DAGING BUSUK DAN BAKAL MENJADI AHLUL NERAKA.MISBAH BOLEH TOLAK.KENAPA TAK NAK BAYAR PENUH?INILAH RASUAH.PATUTLAH DAP SUKA SEBAB BOLEH BELI SETPOL NIZAR)
apa-apa perbuatan menahan diri daripada menuntut apa-apa wang atau nilai wang atau benda berharga;
apa-apa jenis perkhidmatan atau pertolongan lain, seperti perlindungan daripada apa-apa penalti atau ketakupayaan yang di kenakan atau yang dikhuatiri atau daripada apa-apa tindakan atau prosiding yang bersifat tatatertib, sivil atau jenayah, sama ada atau tidak sudah dimulakan, dan termasuk penggunaan atau menahan diri daripada menggunakan apa-apa hak
atau apa-apa kuasa atau kewajipan rasmi; dan
apa-apa tawaran, akujanji atau janji, sama ada bersyarat atau tidak bersyarat, untuk memberikan suapan mengikut pengertian mana-mana perenggan (a) hingga (f) yang terdahulu.