feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

HARUN DIN PERTAHAN KAFIR , TEMPELAK MUFTI PERAK

HARUN DIN BERCAKAP MENGGUNAKAN AGAMA DEMI 2 ORANG KAFIR BERNAMA SIVA DAN NGEH.TERUSKAN PERJUANGANMU HARUN DIN MEMPERJUANGKAN NASIB PEMIMPIN YANG MEMURTADKAN RAMAI REMAJA ISLAM.

BLOGGER TETAP BERSAMA MU DATO MUFTI MENENTANG KEMUNAFIKAN PAS.

APA KATA HARUN DIN............


Isu Perak: Haron Din jawab Mufti Perak


PENGKALAN CHEPA, 8 Feb (Hrkh) - Golongan alim ulama di Negara ini harus bersikap adil di samping memihak hanya kepada Islam dalam menyelesaikan sesuatu isu apa lagi mengeluarkan kenyataan berbaur politik .Timbalan Mursyidul Am, Dato’ Dr Haron Din, menyifatkan kenyataan Mufti Perak, Dato’ Seri Harussani Zakaria, yang mengeluarkan kenyataan sesiapa tidak taat kepada pemerintah dianggap derhaka dilihat sebagai tidak menepati tugasnya sebagai Mufti yang hanya wajib memihak pada Islam dan bukannya pada mana-mana individu apa lagi untuk kepentingan politik. ( SEDAP AYAT HARUN DIN.SIAPA YANG POLITIK.HANG AHLI PAS.MUFTI BUKAN AHLI UMNO.SO HANG CAKAP DEKAT SAPA NI.YANG POLITIK SONGSANG HANG LA.HANG BUKAN ULAMAK.TAPI AHLI POLITIK YANG BERCAKAP MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN PAS.TERUS TERANG LA USTAZ)

Menurutnya, tindakan sedemikian hanya akan mengundang kekeliruan di kalangan masyarakat, kerana golongan ulama merupakan rujukan utama masyarakat dalam masaalah agama. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung kenyataan mufti berkenaan yang didakwa sedemikian sebagai merujuk tindakan Menteri Besar Perak, Dato’ Seri Muhammad Nizar, yang enggan melepaskan jawatannya sebagai menteri besar. Harussani baru-baru ini mendakwa, sesiapa yang tidak taat kepada pemerintah ataupun Raja yang memerintah sesebuah negeri, orang itu dianggap derhaka. Beliau berkata demikian selepas merasmikan majlis penutup Kursus Kepimpinan Dakwah Halaqat, anjuran kerajaan negeri dengan kerjasama Unit Dakwah Halaqat, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kelantan, di Putik, di sini semalam. “Mufti Perak telah menyatakan pendapatnya, tetapi tidak pernah berlaku seumpamanya sebelum ini di mana Mufti telah memihak pada mana-mana parti politik.( SIAPA KATA MUFTI BERPIHAK PADA UMNO.DULU MASA MUFTI HENTAM TUN M, KENAPA TAK KATA PULA MUFTI SOKONG PAS.HANGPA SOKONG MUFTI BILA MUFTI HENTAM UMNO.APA PUNYA TIMBALAN MURSYIDUL.INILAH KESAN APABILA GOLONGAN AGAMA MASUK PAS.SEMUANYA HAMPIR SESAT DAN MENYESATKAN SERTA MENGGUNAKAN BAHASA AGAMA UNTUK PAS SAHAJA.TANG NGO DAN DAP GUNA AYAT QURAN OK PLAK.SOKONG HABIS HABISAN.)