feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

TANDATANGAN ANTARA SYURGA ATAU NERAKA

amanah dan tanggungjawab yang dipikul oleh tok jib amatlah besar.rakyat tanpa mengira kaum harus mendokongi dan membantu beliau dalam hal ehwal pentadbiran negara.bagaimana negara nak stabil sekiranya seorang bercakap dan implementasi idea tidak dilaksanakan.idea pembangunan ekonomi tok jib harus dinilai dan diperhalusi.barulah ia dapat diratapi dengan nilai mahmudah dan bukannya mazmumah seperti yang dijulang oleh pkr dan sekutunya.
Kepentingan pemimpin telah ditegaskan oleh Allah menerusi firman-Nya yang bermaksud: Dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat, Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi.... (al-Baqarah: 30) Manusia dilantik sebagai khalifah atau pemimpin untuk melaksanakan tiga misi. Pertama, mengabdikan diri kepada Allah. Kedua, mentadbir dan menjalin hubungan sesama manusia. Ketiga, mentadbir semua makhluk di muka bumi termasuk sumber galian dan sumber air.

PEMIMPIN ADALAH INDIVIDU YANG MULA-MULA SEKALI DI TANYA DI AKIRAT KELAK TENTANG APAKAH CARA KEPIMPINANNYA .TAK KIRALAH SEORANG PM, YB, MP, AYAH, KETUA KAMPUNG, JKKK DAN SEBAGAINYA.INILAH TOK JIB JELASKAN DALAM ONE MALAYSIA.