feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

BUKTI CAT AMALAN GUAN ENG : LANTIK DIRI SENDIRI PENGERUSI TENDER

guan eng ni boleh mentadbir makhluk allah di atas ni jer........
CAT -kucing.bukan CAT guan eng.duit dan burit memang kegemaran guan eng.cakap talak selupa bikin.Fairus pula kata dia dah dibersihkan oleh SPRM. kalu gitu tak payahlah letak jawatan.

1. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng melantik diri sendiri sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tender sekali gus tidak menggambarkan prinsip Cekap, Akauntibiliti, Telus (CAT) yang diguna pakai kerajaan negeri yang ditadbirnya. keadaan ini memudahkan Lim Guan Eng menganugerahkan tender kepada sesiapa yang dia suka. Sebagai seorang ahli politik, Ketua Menteri dan Pengerusi Tender tentunya beliau mempunyai ramai kenalan kontraktor yang memerlukan bantuan dari Lim Guan Eng khasnya kroni-kroni beliau.


2. Guan Eng juga mengarahkan rakan baiknya iaitu Timbalan Pengurus Besar PDC (Dato' Abdul Rahim Isahak) membantutkan peluang kenaikan pangkat pegawai lain di perbadanan itu.''Pelantikan itu sepatutnya mengikut prosedur Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
Guan eng juga telah meluluskan sebidang tanah kepada seorang Exco kerajaan negeri dan isterinya. tanah tersebut telah diluluskan dalam satu mesyuarat pada 2 September 2008 dan minit mesyuarat itu pula telah disahkan pada 10 September
inilah guan eng kepala bapak punya olang.baham wang rakyat