feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

BACA APA KATA PENYOKONG PR.INILAH DEMOKRASI DALAM MYSRIMUARA

KALAU UMNO LOMPAT KE PKR DEPA KATA OK DEMOKRASI DAN BAIK.TAPI, TIBA2 ORANG DEPA LOMPAT KE BN DEPA KATA MUNAFIK , JAHAT DAN LAIN-LAIN.SIAPAKAH YANG MUNAFIK? PAS DAN SEKUTUNYA.ALLAH MAHA MENGETAHUI APA YANG KAMU RANCANGKAN.


Kesilapan 1: PR (terutamanya PKR dan DSAI) begitu ghairah dengan angan2 16 sept tanpa menyedari bahawa beliau telah memulakan satu perang yang beliau tidk akan menang. Politician (khasnya BN dan jugak ada yg dari PR) merupakan makhluk yang cuma mementingkan diri sendiri, pangkat, kuasa, wang ringgit....mana mungkin org mcm ini dipercayai. DSAI lupa bahawa BN memiliki semua sumber khasnya RM tanpa had untuk maksud ini. Lain kali terimalah kekalahan dengan hati yang terbuka, bersabar, dan tunggu pilihan raya akan datang.




Kesilapan 2 DAP ketika merayakan kemenangan mereka di Perak dan menjadi parti terbesar lupa bahawa mereka telah melukakan hati org2 melayu khasnya baginda sultan (selaku simbol kekuatan orang melayu). Mereka menuntut 8 jawatan exco, malah turut menuntut jawatan MB. Ini mendedahkan sifat tamak mereka. Ini diburukkan lagi oleh LKS yang turut mengeluarkan arahan untuk boikot angkat sumpah. Realiti politik di Perak, majoriti adalah orang melayu dan DAP sepatutnya melihat politik jangka panjang namun sikap tamak haloba mereka menyebabkan mereka dibutakan oleh realiti ini. jadi mana mungkin baginda sultan akan memihak kepada PR dalam isu pembubaran DUN setelah apa yang berlaku....



Kesilapan 3 Pemilihan calon2 ADUN yang diragui keihklasan dan moral mereka....tak payah cerita pjg bab ni. PR telah tewas kali ini tetapi kalau mereka gagal belajar mereka akan tewas lagi dalam peperangan yang lebih besar iaitu PRU akan dtg...

ULASAN : BUKAN 3 YANG TERSILAP. ADA RATUSAN LAGI YANG TERSILAP.KES TUKUL BALAK, TENDER KERAJAAN NEGERI, TANGGUNGJAWAB PADA DUN, BOHONG MAHASISWA, PROJEK JALAN KAMPUNG, BERLAGAK SOMBONG, RIAK, TAKABUR, TUDUH ORANG, SEKS BEBAS, ZINA, DISCO, ARAK DAN BANYAK LAGI.