feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

PERAK JUAL PASIR PADA SINGAPURA

Blogger tidak terkejut dengan hal penjualan pasir ini, kerana memang resmi orang Cina berniaga.Ngor dan Ngeh kaki berniaga.So, la ni baham le banyak-banyak harta Perak.

Sumber :http://perakexpress.com/?p=2243



Salah satu perkara yang aku selalu merungut tentang kerajaan Perak ialah ketiadaan maklumat. Apa yang kerajaan buat…jenuh tanya kat orang…semua tak tau. tup-tup.nak tau..tanya orang Umno.Dulu pasai balak. Kalau dengar kata Ngeh..EXCO Kanan..permohonan balak dibekukan. Aku pun seronok. Bila orang kata kerajaan PR sapu balak…aku pegang balik kata Ngeh. Bila orang PKR minta aku jolok permohonan balak…aku kata semua kawasan dibekukan.Tup-tup..bila aku tengok ada orang Pas kawasan yang dah pakai BMW, baru aku tau 41 kawasan balak telah diluluskan. Itu pun pasai depa merungut..kena tipu pasai kawasan balak yang depa dapat…kayu dah tak dak. Takat cuci mangkuk sebab kayu yang besar-besar dah kena curi.Hari ini hati aku sakit lagi bila baca blog orang Gopeng.Dikatakan, kerajaan Perak telah meluluskan penjualan pasir kepada Singapura melalui syarikat yang dipilih oleh kerajaan negeri. Pasai apa ni?Aku minta pegawai MB tolong terangkan. Betul atau tidak? Dari mana pasir itu dikorek? Syarikat mana yang diberikan permit untuk mengorek dan menjual pasir kepada Singapura. Kalau ambil dari Sungai Perak…esok aku buat demo kat depan pejabat MB. Dulu depa jual pasir pada Singapura…kita kutuk. Kerajaan Indonesia juga mengharamkan penjualan pasir kepada Singapura…tup-tup.. kerajaan Perak pi jual pasir kat Singapura.Jangan kata fitnah pasai aku tak dak bukti. Kalau tak betul…senang aku lawan.Tapi kalau betul…naya la.
ULASAN :TULISAN BERTANDA MERAH ADALAH BUKTI PENULIS (MAT SAMAN KATI) YANG KADANGKALA MEMANJANGKAN PERMOHONAN PROJEK ORANG PKR KEPADA MB.BIASALAH DAH ADAT BERPOLITIK.PAS DAN DAP PUN NAK KAYA JUGA.CUMA YANG BLOGGER BERBULU NI, PERANGAI NIZAR DAN PAS MACAM MUNAFIK.DULU KATA UMNO, TAPI LA NI MEREKA BAGI PROJEK PADA KRONI.