feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

GAGAL URUS FAP BUKTI FAIRUZ LEMAH

PIC 1 : MALIK KASSIM ATAU MALIK ITIK (KATA KAWAN-KAWAN BLOGGER) ADALAH ORANG YANG SELALU BERKONFRANTASI DENGAN FAIRUZ.JIKA DI NILAI, BELIAU LEBIH MELONJAKKAN DIRI BERBANDING FAIRUZ DAN FAIRUZ MELIHAT MALIK KASSIM SEBAGAI SAINGAN POLITIKNYA DALAM KERAJAAN NEGERI.FAIRUZ RISAU MALIK KASSIM AKAN MENJADI TKM 1 PULAU PINANG.


php?name=News&file=article&sid=17543


Presiden Persatuan Bolasepak Pulau Pinang (FAP), Mohd Fairus Khairuddin yang baru enam bulan memegang jawatan itu, hari ini melepaskannya atas alasan terpaksa melalui banyak masalah dan kontroversi sejak beliau menyandangnya. Adakah Persatuan Bola sepak Pulau Pinang (FAP) telah mengatasi masalah kewangan yang dihadapinya dan apakah perancangan Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk meningkatkan dan memulihkan prestasi sukan bola sepak di negeri ini.Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP) dari semasa ke semasa sentiasa berusaha mengatasi masalah kewangan yang dihadapi. Setakat ini Persatuan bergantung kepada sumber-sumber pendapatan seperti berikut:-


(a) Kutipan jualan tiket sejak 2006/2007 pendapatan FAP adalah seperti berikut:- (i) 2006/2007 - RM 176,590.00

(ii) 2007/2008 - RM 217,370.00

(b) Geran tahunan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sejak 2005/2006, FAP hanya menerima RM 325,000.00 setahun. FAP memerlukan sebanyak RM 3 juta bagi melaksanakan apa yang dirancang. Kebiasaannya, bagi menampung kekurangan dana bagi menguruskan ketiga-tiga pasukan iaitu Liga Super, Piala Presiden dan Piala Belia, beberapa sumbangan daripada individu/organisasi diusahakan oleh Presiden FAP, namun masih tidak mencukupi.