feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

APABILA UMNO NAK TARIK TONGKAT PAS KATA UMNO PENGKHIANAT, TETAPI APABILA DAP BUAT SISTEM TENDER TERBUKA PAS KATA TERIMA

Beri peluang laksana 'Sistem Tender Terbuka'- Lim Guan Eng
Azamin Amin Wed Apr 02, 08 4:10:47 pm MYT

KUALA LUMPUR, 2 April (Hrkh) - Walaupun mendapat bantahan dan kritikan daripada pihak tertentu, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tetap dengan pendiriannya untuk melaksanakaN sIstem tender terbuka demi kepentingan dan kesejahteraan rakyat negeri tersebut.

Malah beliau berpendapat sistem tersebut merupakan permintaan rakyat dan secara tidak langsung berupaya untuk meningkatkan kemampuan kontraktor melalui persaingan yang sihat.
"Sistem ini juga akan meningkatkan daya saing khususnya di kalangan kontraktor Melayu. Rakyat perlu tahu dan dapat pendedahan bagaimana wang kerajaan dibelanjakan," katanya yang dipetik daripada laporan Bernama.

Kerajaan negeri telah menetapkan untuk melaksanakan sistem tender terbuka bagi semua kontrak dan pemerolehan kerajaan bagi menghapuskan amalan rasuah, kronisme dan juga ketidaktelusan.

KESIMPULAN : WEB AKHBAR RASMI PAS HARAKAH DAILY MEMPERSETUJUI TINDAKAN LIM GUAN ENG. TETAPI APABILA TUN MAHATHIR INGIN MENARIK TONGKAT ORANG MELAYU, PAS KATA UMNO NAK HANCURKAN ORANG MELAYU.APABILA LIM GUAN ENG NAK TARIK REZEKI ORANG MELAYU PAS KATA TIDAK MENGAPA DAN INI SATU TINDAKAN BIJAK.INILAH BUKTI LIDAH BERCABANG PAS.